ارسال به دیگران پرینت

قیمت نان افزایش خواهد یافت؟

افزایش قیمت نان نداریم

افزایش قیمت نان نداریم و با نانوایی‌های متخلف برخورد می‌شود.

افزایش قیمت نان نداریم

محسن منصوری در نخستین نشست رفع موانع تولید استان در سال جاری گفت: قیمت نان افزایش نداشته است و مردم در صورت مشاهده تخلف نانوایی‌ها می‌توانند به کارگروه آرد و نان و تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نظر ما این است که این فرمان را بازخوانی کنیم و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی استانی را در جهت تحقق آن دنبال کنیم.

استاندار تهران گفت: در گام اول مجموع مصوبه‌های سال گذشته را که بیش از هزار و ۱۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل تولید استان مطرح شده بود، بررسی می‌کنیم که خوشبختانه حدود ۸۰ درصد این مصوبه‌ها اجرایی و عملیاتی شده و تعداد زیادی از آن‌ها در مسیر اجراست.

منصوری افزود: از همه دستگاه‌ها خواستیم که متناسب با شعار سال برنامه عملیاتی به مجموعه استانداری و سازمان برنامه و بودجه بدهند و این نامگذاری ها، شعاری نیست بلکه یک فرمان است و رفتار مدیریتی دستگاه‌های اجرایی ما متناسب با این فرامین باید تغییر کند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها را با نام‌های مختلف مزین کنند به این معناست که راهبرد اجرایی و برنامه‌ای دستگاه‌های مختلف باید تغییر کند و مقرر شد سازمان برنامه و معاونت اقتصادی استانداری به تفکیک برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را متناسب با تاکید بر دو مؤلفه اشتغال آفرینی و دانش بنیانی تجمیع کنند.

استاندار تهران ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آغاز حرکت ستاد تسهیل خود را آماده کرده است و مشکلاتی از سال‌های گذشته وجود داشت از جمله مشکلات بانکی که در هفته آینده جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار می‌شود و بخشی از مسائل و مشکلات را که قابل حل و فصل است دنبال کنیم.

منصوری گفت: در سال پیش رو اقدامات خوبی در خصوص تسهیلات بانکی انجام می‌شود و بخش‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که جنبه استانی دارد هنوز ابلاغ نشده است و بخش‌هایی هم از محل مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و می‌تواند کمک بسیار خوبی در جهت رونق تولید باشد.

وی افزود: توقعی که ما از سایر دستگاه‌ها داریم این است که به عنوان حرکت انقلابی و جهادی برای تحقق شعار سال اقدام کنند و در تهران تمام لوازم پیشرفت و آبادانی را مهیا داریم، بازار بزرگی وجود دارد، دسترسی به سراسر کشور داریم و نخبگان و تولید کنندگان بسیار خوبی در دسترس است و سرمایه گذاران قابلی داریم و وقتی آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم که بهانه‌ای برای تعلل در زمینه تولید و ایجاد اشتغال نداریم.

 منصوری گفت: در نقطه مقابل هم سهم مجموعه استان تهران در موضوع شرکت‌های دانش بنیان، بسیار بزرگ است، نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها در استان تهران است و سهم استان در پیشرانی تولید و دانش بنیانی به تنهایی بیش از نیمی از کشور است و باید سرمایه گذاری جدی کنیم.

استاندار تهران گفت: حوزه جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی؛ بخشی از برنامه‌های تشویقی خود را ارائه دادند و هر صنعت دانش بنیانی می‌خواهد در استان فعالیت کند، از معافیت‌ها برخوردار می‌شود و در واگذاری تسهیلات، کمترین میزان پرداخت نقدی را برای آنان لحاظ و بیشتر در زمینه اقساط با آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

شهرک صنعتی خاوران و دماوند، شهرک شرکت‌های دانش بنیان می‌شود

منصوری ادامه داد: دو شهرک صنعتی و تخصصی داریم که در زمینه دانش بنیان فعالیت می‌کنند و در خاوران مجموعه‌های مفصل و سوله‌های بزرگی وجود دارد که از قبل ساخته شده است و امسال آن‌ها را به صنایع شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌کنیم، شهرک صنعتی دماوند نیز یکی دیگر از شهرک‌هایی است که زیرساخت آن از قبل فراهم شده است و تمرکز واگذاری‌ها به شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

 استاندار تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها در مرحله عملیاتی است و به تمهید خاصی نیاز ندارد بلکه بسترهایی از پیش فراهم شده است که باید در خدمت این موضوع قرار گیرد و ظرفیت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را اضافه کنیم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمید وطن پور ارسالی در

      بعد از عید تو تبریز اکثریت نانوایی‌ها افزایش قیمت مابقی هم به کمیت دست برده اند ویژه تعداد هم از هر دو نظر ناخنکی زده اند

    • ناشناس ارسالی در

      ۱۵ ساله پیشم،میگفتین نان قرار نیست. گرانشه ولی شد. گران ،الانه نان ۱۰۰ تومانی سنگک شده ۳۰۰۰ هزار تومان و گنجدی شده ۵۰۰۰هزار تومان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه