ارسال به دیگران پرینت

قالیباف: برای کودکان شخصیت‌های محبوب بومی خلق کنید

شورای انقلاب فرهنگی بر روی تدوین اسناد بالادستی حوزه فرهنگ متمرکز شده است، مجموعه‌های خصوصی باید به صورت عملیاتی وارد میدان شوند، باید مجموعه دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ دست‌به‌دست هم بدهند و کاری کنند تا فاصله بین عمل تا اسناد فرهنگی را کاهش دهند.

قالیباف: برای کودکان شخصیت‌های محبوب بومی خلق کنید

رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الگونما با تاکید براینکه خلاقیت در صنایع فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است،عنوان کرد: نخبگان دغدغه‌مند حوزه فرهنگ باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی شخصیت‌های محبوب را برای کودکان خلق کنند.

به گزارش ایسنا؛ محمدباقر قالیباف در بازدید از نمایشگاه الگونما که صبح امروز (۱۴ بهمن) انجام شد، ضمن تاکید بر اهمیت صنایع فرهنگی گفت: خلاقیت در صنایع فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و جوانان و نخبگان دغدغه‌مند حوزه فرهنگ باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی، شخصیت‌های محبوب را برای کودکان خلق کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی و مردم باید متولی اصلی صنایع فرهنگی باشند، اظهار کرد: مجلس و دولت با تمام توان شرایط فعالیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را فراهم ‌کنند تا زیست بوم صنایع فرهنگی کشور در حوزه محصولات شخصیت‌محور کودک و نوجوان شکل گیرد.

وی افزود: به دلیل ضعف در تولید محتوا، استفاده از شخصیت‌های ملی به صورت اندک اتفاق می‌افتد و متاسفانه شخصیت‌های خارجی و غیربومی هم اثرات مخرب فرهنگی و تربیتی بالایی در نسل ما دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنایع فرهنگی به لحاظ اقتصادی فرصت‌های کم‌نظیری در اختیار ما قرار می‌دهد که حتی از صنایعی مانند نفت و پتروشیمی نیز می‌تواند برای ما از اهمیت بالاتری برخودار باشد. این صنایع می‌توانند ثروت و اشتغال آفرینی بیشتری در کشور فراهم کنند.

قالیباف با اشاره به نقش مهم مجلس اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع صنایع فرهنگی، مجلس شورای اسلامی از نظر اقتصادی و فرهنگی ورود حداکثری خواهد داشت تا بتواند بسترهای قانونی را برای ایفای نقش بهتر نهادهای مسئول در حوزه صنایع فرهنگی ایجاد کند.

قالیباف در پایان گفت: شورای انقلاب فرهنگی بر روی تدوین اسناد بالادستی حوزه فرهنگ متمرکز شده است، مجموعه‌های خصوصی باید به صورت عملیاتی وارد میدان شوند، باید مجموعه دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ دست‌به‌دست هم بدهند و کاری کنند تا فاصله بین عمل تا اسناد فرهنگی را کاهش دهند.

نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم‎انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد. این نمایشگاه به همت مجمع نوشت‎افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور، تا روز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه واقع در میدان بهارستان از ساعت ٩ الی ۱۹ برقرار است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه