ارسال به دیگران پرینت

فروش بلیط بازی‌های جام‌جهانی

جزئیات فروش بلیط بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲

مرحله دوم فروش بلیط بازی‌های جام‌جهانی وضعیت متفاوتی خواهد داشت و از سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ (پنج آوریل ۲۰۲۲) آغاز می‌شود. در این مرحله گروه‌ها و وضعیت تیم‌ها مشخص شده است. بلیط تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار می‌شود، توسط فدراسیون جهانی فوتبال در چند مرحله انجام می‌گیرد. قطر کشور کوچکی است و توانایی پذیرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاچی پیش‌بینی شده برای جام جهانی را ندارد با این حال آمار‌ها می‌گویند در مرحله اول فروش بلیط جام جهانی ۲۰۲۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

جزئیات فروش بلیط بازی‌های جام‌جهانی  ۲۰۲۲

مرحله دوم فروش بلیط بازی‌های جام‌جهانی وضعیت متفاوتی خواهد داشت و از سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ (پنج آوریل ۲۰۲۲) آغاز می‌شود. در این مرحله گروه‌ها و وضعیت تیم‌ها مشخص شده است. بلیط تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار می‌شود، توسط فدراسیون جهانی فوتبال در چند مرحله انجام می‌گیرد. قطر کشور کوچکی است و توانایی پذیرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاچی پیش‌بینی شده برای جام جهانی را ندارد با این حال آمار‌ها می‌گویند در مرحله اول فروش بلیط جام جهانی ۲۰۲۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

خرید بلیط جام جهانی قطر از روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ (پنج آوریل ۲۰۲۲) امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه در مرحله دوم فروش بلیط، وضعیت بیشتر تیم‌های حاضر در جام جهانی مشخص شده و قرعه‌کشی گروه‌ها انجام گرفته، باید منتظر استقبال بیشتری از سوی هواداران باشیم. هرچند این آخرین فرصت نیست و قرار شده در روز‌های پایانی هم یک فرصت لحظه آخری درنظر گرفته شود تا صندلی‌ها خالی نمانند. خود فیفا یک سایت تمیز و شسته‌رفته طراحی کرده تا هواداران در سرتاسر دنیا بتوانند برای خرید بلیط تماشای بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به‌صورت مستقیم اقدام کنند، اما حدس بزنید مشکل من و شما کجاست؟ آفرین! چون در مرحله آخر این کار، باید هزینه‌ها را با استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل ویزا کارت و مستر کارت پرداخت کرد، دست ایرانی‌ها از خرید بلیط کوتاه است. در عوض تا دلتان بخواهد سایت و کارگزاری و... در اینترنت پیدا می‌شوند که ادعا دارند می‌توانند برای ایرانی‌ها بلیط تماشای بازی‌های تیم ملی در جام جهانی قطر بخرند.

این نوشته به شش سوال مهم درباره خرید بلیط جام جهانی قطر پاسخ می‌دهد.

 

شماره یک | فروش بلیط جام جهانی قطر از کی آغاز می‌شود؟

بلیط تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار می‌شود، توسط فدراسیون جهانی فوتبال در چند مرحله انجام می‌گیرد. قطر کشور کوچکی است و توانایی پذیرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاچی پیش‌بینی شده برای جام جهانی را ندارد با این حال آمار‌ها می‌گویند در مرحله اول فروش بلیط جام جهانی ۲۰۲۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در این مرحله قرار نبوده کسی پولی پرداخت کند. وضعیت گروه‌ها و تیم‌ها هم که نامشخص بوده، بنابراین باید آن را تجربه و امتحان علاقمندان و حتی دور خیز دلال‌ها به‌حساب آورد.

مرحله دوم فروش بلیط بازی‌های جام‌جهانی وضعیت متفاوتی خواهد داشت و از سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ (پنج آوریل ۲۰۲۲) آغاز می‌شود. در این مرحله گروه‌ها و وضعیت تیم‌ها مشخص شده بنابراین می‌دانید تیم‌ملی کشورمان روز دوشنبه ۳۰ آبان با انگلستان بازی می‌کند. جمعه چهارم آذر به دیدار برنده پلی‌آف اروپا می‌رود و سه شنبه هشت آذر در دیداری حساس مقابل تیم ملی آمریکا صف‌آرایی خواهد کرد. یعنی برای تماشای بازی‌های مرحله گروهی باید از ۳۰ آبان تا هشت آذر (حدود ۱۰ روز) در قطر دنبال جا و مکان بگردید. موقع خرید بلیط بازی‌های ایران در جام‌جهانی قطر، گوشه چشمی هم به هزینه خورد و خوراک و جا و مکان داشته باشید.

شماره دو | قیمت بلیط بازی‌های جام جهانی قطر چقدر است؟

قیمت بلیط بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ توسط فیفا بین ۶۹ تا ۲۲۰ دلار تعیین شده است. این عدد برای بازی نهایی به ۶۰۴ تا هزار و ۶۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. بسته به اینکه صندلی در کدام قسمت زمین قرار گرفته باشد، قیمت بلیط متفاوت خواهد بود. رده یک، گران‌ترین و رده چهار ارزان‌ترین بلیط خواهد بود، اما صندلی‌های ارزان را کشور میزبان برای خود قطری‌ها رزرو کرده و از آن‌ها ۴۰ ریال قطر، معادل ۱۰ دلار دریافت می‌کند. قیمت بلیط رده سه جام جهانی ۲۰۲۲، دو هزار و ۲۰۰ ریال قطر، معادل ۶۰۴ دلار خواهد بود. تماشاچیان برای بلیط رده دو باید سه هزار و ۶۵۰ ریال قطر، معادل هزار و دو دلار پرداخت کنند. خرید بلیط صندلی در رده یک، پنج هزار و ۸۵۰ ریال قطر، معادل هزار و ۶۰۶ دلار هزینه دارد.

خرید بلیط جام جهانی قطر به‌گفته فیفا می تواند به‌صورت تک‌مسابقه‌ای، سری استادیومی یا سری بلیت‌های خاص تیمی انجام بگیرد. گزینه سری بلیت‌های استادیومی به هواداران امکان می‌دهد در یکی از بازی‌های چهار استادیوم مختلف جام جهانی، روز خاصی را انتخاب کنند و به ورزشگاه بیایند. خریداران سری بلیت‌های خاص، یک تیم را انتخاب می‌کنند و هزینه سه بازی آن در مرحله گروهی را می‌پردازند. شاید برای ما ایرانی‌ها، خرید سه دیدار کافی به‌نظر برسد، اما هواداران تیم‌های قدرتمندتر شاید دوست داشته باشند دست به ریسک بزنند و برای هفت بازی بلیط خریداری کنند. در صورتی که تیم مورد علاقه این افراد حذف شود، خریدار می‌تواند با بلیط خود در استادیوم حاضر شود یا بلیط خود را بفروشد.

شماره سه | چطور می‌توان از ایران بلیط جام جهانی قطر خرید؟

خرید بلیط جام‌جهانی به‌صورت مستقیم برای هواداران فوتبال از ایران امکان‌پذیر نیست، چون آن‌ها به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارند. در سال‌های گذشته معمولا فدراسیون فوتبال کشورمان با هماهنگی فیفا پورتالی مخصوص این کار معرفی می‌کرد که با توجه به فاصله نسبتا زیاد تا شروع مسابقات این گزینه هنوز در دسترس قرار نگرفته است. بعضی سایت‌های اینترنتی در قالب کارگزاری‌ها و برگزارکنندگان تور‌های گردشگری ادعا می‌کنند از همین حالا برای ثبت‌نام و خرید بلیط به هواداران فوتبال ایران کمک می‌کنند و هزینه آن را می‌گیرند. قطعا اعتماد کردن به آن‌ها ریسک دارد و باید دل را به‌ دریا زد. فراموش نکنید که خود فیفا هم هنوز فروش بلیط جام جهانی قطر را به‌شکل قطعی آغاز نکرده است.

شماره چهار | قیمت خرید بلیط جام جهانی از واسطه‌ها چقدر است؟

فروش بلیط جام جهانی قطر توسط چند سایت نسبتا معتبر در حال انجام است. معتبر از این نظر که خودشان هم ادعای عجیب غریبی مطرح نمی‌کنند و می‌گویند تنها به نیابت از افراد مراحل خرید بلیط جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را انجام می‌دهند. طبق قوانین فیفا هر نفر می‌تواند در هر بازی برای شش نفر بلیط خریداری کند و در مرحله پرداخت اگر تنها یک نفر از این شش نفر کارت اعتباری بین‌المللی داشته باشد، اجازه دارد هزینه‌ها را بپردازد. همچنین در بخشی از توضیحات آمده در صورت رد درخواست توسط فیفا در سریع‌ترین زمان ممکن هزینه را به خریدار باز می‌گردانند. روش خرید هر چه باشد، تکلیف تماشاچیان جام جهانی تا دو هفته مانده به شروع مسابقات مشخص نمی‌شود، چون فیفا در همان تاریخ برای صدور بلیط نهایی جام جهانی قطر اقدام می‌کند. برای خرید بلیط سه بازی ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی از این سایت‌ها باید بین شش میلیون و ۲۳۴ هزار تومان تا ۷۷ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان بپردازید. ارزان‌ترین انتخاب خرید بلیط صندلی رده سوم برای سه بازی ایران در مرحله گروهی با هزینه شش میلیون و ۲۳۴ هزار تومان است. صندلی خریداران این بلیط بازی‌های ایران در جام جهانی را از پشت دروازه‌ها تماشا می‌کنند.

خرید بلیط سه بازی ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نشستن روی صندلی‌ها رده دو در این روش ۱۴ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان هزینه روی دست تماشاچیان می‌گذارد. صندلی اختصاص پیدا کرده به این دسته بلیط در گوشه‌های استادیوم قرار گرفته است، اما اگر بخواهید در دو طرف ورزشگاه مستقر و شوید و با خیال آسوده سه بازی ایران در مرحله گروهی جام جهانی قطر را تماشا کنید، باید ۱۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان پول خرج کنید. امکان خرید بلیط VIP هم وجود دارد. در این حالت باید برای یک بازی، ۲۵ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان، برای دو بازی، ۵۱ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و برای تماشای هر سه بازی ایران در مرحله گروهی جام جهانی قطر از روی صندلی‌های VIP ورزشگاه، باید ۷۷ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان خرج کنید. هزینه‌ها براساس دلار ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومانی محاسبه شده و با تغییر وضعیت بازار ارز، بالا و پایین می‌شود.

شماره پنج | کارت اعتباری دارم، چطور بلیط جام جهانی قطر بخرم؟

خرید بلیط جام جهانی قطر برای آن‌هایی که مشکل کارت اعتباری و پرداخت اعتباری ندارند، ساده است. برای این کار به سایت فیفا به نشانی fifa.com بروید و ثبت‌نام کنید. سپس در گوشه بالا سمت راست، گزینه Tickets را انتخاب نمایید. در صفحه بعدی، روی گزینه Apply For Tickets Here کلیک کنید. در ادامه، نشانگر ماوس یا انگشت خود را روی گزینه International قرار داده و ضربه بزنید. سپس روی گزینه Submit کلیک کنید. در صفحه بعدی، نحوه انجام بلیت‌فروشی را مشخص خواهید کرد. با انتخاب گزینه اول از سمت چپ، می‌توانید بلیت هر بازی را به طور جداگانه خریداری کنید. بازی‌های موردنظر را پیدا کرده و روی گزینه Select ضربه بزنید.

گزینه بنفش در وسط، امکان خرید پکیج چهارتایی استادیوم‌ها را فراهم می‌کند. با کلیک روی گزینه Show match details می‌توانید تیم‌های رقیب در هر استادیوم را مشاهده کنید و پس از پیدا کردن پکیج دلخواه، روی گزینه Select ضربه بزنید. گزینه سوم (اول از سمت راست) امکان خرید بلیت کشور‌ها بر اساس مراحل صعودشان را در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورت انتخاب هر بلیت، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید. باید در قسمت Category مشخص کنید مایل به نشستن در چه مکانی از استادیوم هستید. نتخاب هر کتگوری، مبلغی را به هزینه نهایی اضافه می‌کند. سپس تعداد بلیت‌ها را مشخص کنید. حالا روی گزینه Confirm کلیک کرده و در پنجره پاپ آپ، دکمه Submit My Ticket Application را فشار دهید. قیمت نهایی در این پنجره به شما نشان داده می‌شود. در صفحه بعدی اطلاعات خود را وارد کرده، تیم مورد حمایت خود را انتخاب کنید و روی دکمه Confirm My Details ضربه بزنید. اگر می‌خواهید کنار دوستان و آشنایان خود بنشینید، روی دکمه Join an existing Group ID ضربه زده و شناسه گروهی را وارد کنید.

حال روی دکمه Continue کلیک کنید تا به پایین صفحه منتقل شوید. با انتخاب کتگوری‌های دیگر می‌توانید شانس خود برای خرید بلیت (در جای دیگری از استادیوم) را افزایش دهید نهایتا در پایین صفحه، شرایط فروش را پذیرفته و روی گزینه Submit Your Ticket Application ضربه بزنید. با این کار، یک ایمیل حاوی اطلاعات و جزییات خرید برایتان ارسال می‌شود. پرداخت هزینه‌ها به بعد موکول شده است و شاید تا آن زمان بتوانید فکری برای نداشتن مسترکارت یا سایر کارت‌های اعتباری بین‌اللملی کرد. بعضی سایت‌های اینترنتی در ایران با دریافت هزینه ۵۰۰ هزار تومانی همین مراحل را انجام می‌دهند.

شماره شش | بعد از خرید بلیط جام جهانی قطر باید چکار کرد؟

خرید بلیط جام جهانی قطر تا دو هفته مانده به شروع بازی‌ها تکمیل نمی‌شود. فیفا در آن زمان بلیط نهایی را چاپ و منتشر می‌کند. تا آن زمان باید فکر پاسپورت، ویزا، اقامت و... بقیه چیز‌ها باشید. شرایط ویژه کرونا هم برای خودش ماجرایی دارد. به‌عنوان مثال باید تست PCR، تست آنتی‌بادی، کارت واکسن معتبر و بین‌المللی ارائه دهید. قطر فعلا واکسن برکت را معتبر نمی‌داند. برای دریافت ویزای قطر به اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه، عکس سه‌درچهار، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، وچر هتل، گردش حساب بانکی تایید شده و ۷۵ دلار پول نقد نیاز پیدا می‌کنید. اگر بخواهید با تور به قطر سفر کنید، کف قیمت آژانس‌های مسافرتی ایرانی در شرایط عادی برای اقامت به‌مدت سه‌شب و چهار روز حدود ۱۲ میلیون تومان است که البته این تور شامل خدماتی، چون صبحانه، بیمه مسافرتی، گشت خرید، ترانسفر فرودگاهی، راهنمای تور و اخذ ویزای توریستی می‌شود. در صورتی که برای تماشای هر سه بازی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی می‌کنید، حداقل باید روی اقامت ۱۰ روزه حساب باز کرد.

رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر چند ماه پیش در گفتگو با سایت تجارت‌نیوز گفته بود هزینه مورد نیاز برای خرید بلیط سه بازی مقدماتی ایران در جام جهانی قطر برای هر نفر بدون هزینه پرواز، هتل و خدمات دیگر حدود ۲۲ میلیون تومان می‌شود، اما اگر مجموع هزینه‌های بلیت تماشای بازی، پرواز، هتل و خدمات را در نظر بگیریم، با عدد‌هایی مثل پنج هزار و ۶۰۰ دلار که حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود، روبرو خواهیم شد، ولی بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد اقامت سوییت‌های اقتصادی المیرقب که معادل هتل‌های دو ستاره هستند، به‌صورت گروهی با پرداخت هزینه دو، سه میلیون تومان برای هر شب میسر است. اگر تعدادتان بیشتر باشد هم ویلا‌های ام‌السلال توصیه شده‌اند که برای هر نفر شبی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. قیمت بلیط رفت و برگشت به قطر از ایران بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است یعنی حدود شش میلیون تومان برای رفت و شش میلیون تومان برای پرواز در مسیر برگشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه