ارسال به دیگران پرینت

بشار اسد | سوری‌ها | روسیه

مشاور بشار اسد: اکثر سوری‌ها مایلند کنار روسیه بجنگند

لونا الشبل، مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد بسیاری از سوری‌ها مایلند در مقام جبران کمک و حمایت روسیه از کشورشان، در عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین شرکت کنند. وی تاکید کرد که روسیه نه تنها مورد تهدید قرار گرفته است، بلکه اسنادی ارائه کرده است که تأیید می‌کند اگر اوکراین به دفاع از خود مشغول نبود، تجاوز به روسیه را آغاز می‌کرد.

مشاور بشار اسد: اکثر سوری‌ها مایلند کنار روسیه بجنگند

 مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد بسیاری از سوری‌ها مایلند در مقام جبران کمک و حمایت روسیه از کشورشان، در عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین شرکت کنند.

لونا الشبل، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی عربی گفت: بسیاری از سوری‌ها مایلند در عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، کنار روسیه بجنگند و این را به عنوان راهی برای جبران لطف روسیه به خاطر ایستادن کنار مردم و ارتش سوریه در طول سالیان جنگ می‌دانند.

الشبل گفت: منشور سازمان ملل طبق ماده ۵۱ به کشور‌ها اجازه می‌دهد در صورت هرگونه تهدید یا تجاوز از خود دفاع کنند و این جا دیگر مهم نیست که کشور‌های غربی چه تفسیری از این ماده می‌کنند.

وی تاکید کرد که روسیه نه تنها مورد تهدید قرار گرفته است، بلکه اسنادی ارائه کرده است که تأیید می‌کند اگر اوکراین به دفاع از خود مشغول نبود، تجاوز به روسیه را آغاز می‌کرد.

الشبل در مورد بسیج داوطلبان در سوریه برای رفتن به اوکراین، عنوان داشت که سوری‌های زیادی وجود دارند که تمایل خود را برای داوطلب شدن و جنگ در کنار روسیه در عملیات نظامی خود ابراز کردند تا لطفی را که روسیه به مردم و ارتش سوریه در جنگ با تروریسم داشت، جبران نمایند، اما با توجه به اطلاعاتی که از شرایط میدانی و عملیات نظامی روسیه داریم، اکنون نیازی به داوطلب نیست.

وی ادامه داد: متقابلا روسیه هم به طور رسمی درخواستی برای اعزام داوطلبان سوری نکرده است و تا زمانی که روسیه درخواستی در این زمینه نداشته باشد، دولت سوریه نمی‌تواند اقدام رسمی انجام دهد.

مشاور رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: ائتلاف سوریه و روسیه فقط به معنای عملیات نظامی در اینجا یا پرواز هواپیما به آنجا نیست، بلکه به این معناست که ما در مسائل بزرگ در یک جبهه هستیم و از آنچه اتفاق افتاد آگاه بودیم.

 
 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه