ارسال به دیگران پرینت

سازمان هواشناسی:

افزایش دمای ۱۴ درجه‌ای دمای هوای گلستان | احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها

محمود محمد قلی‌پور معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوای استان گفت: نفوذ این سامانه سبب افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۴ درجه از امروز در استان گلستان خواهد شد و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد.

افزایش دمای ۱۴ درجه‌ای دمای هوای گلستان | احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها

 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوای استان گفت: نفوذ این سامانه سبب افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۴ درجه از امروز در استان گلستان خواهد شد و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد.

محمود محمد قلی‌پور با اشاره به روند افزایش دمای هوا در استان گلستان اظهار داشت: با فعالیت سامانه کم فشار و افزایش تدریجی دما، احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گلستان وجود دارد.

وی افزود: فعالیت سامانه کم فشار از امروز سیزده فروردین در استان آغاز شده و افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۴ درجه به ویژه در روز یکشنبه، کاهش رطوبت و وزش باد نسبتا گرم شدید از پیامد‌های آن است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: براساس این اطلاعیه احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان وجود دارد و ضروریست تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی و سایر اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

محمد قلی‌پور گفت: این سامانه دوشنبه به فعالیت خود پایان می‌دهد و برای روز سه‌شنبه بارش پراکنده باران برای استان پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: در طول فعالیت این سامانه دمای هوای استان بین ۳۵ تا ۴۰ درجه خواهد رسید و سرعت بیشینه وزش باد در برخی مناطق نیز به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه