ارسال به دیگران پرینت

صادق‌زاده خبر داد:

نماز جماعت روز طبیعت در ۱۲۰ بوستان پایتخت اقامه می‌شود

دبیر شورای عالی نماز و امر به معروف شهرداری تهران گفت: امسال همزمان با روز طبیعت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم سخنرانی و نماز ظهر و عصر به صورت جماعت در فضای باز بیش از ۱۲۰ بوستان اصلی تهران برگزار می‌شود.

نماز جماعت روز طبیعت در ۱۲۰ بوستان پایتخت اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری سازمان بوستان‌ها در قبل و حین ایام نوروز، این برنامه در بوستان‌های اصلی شهر تهران و حومه، با توجه به باز بودن آن‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از اجرای این طرح در سال‌های گذشته، گفت: به همین منظور با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و شهرداری‌های مناطق بیست‌ودوگانه شهری، فضاهای مناسب‌تری برای اقامه فریضه جماعت در نظر گرفته شده است؛ به‌طوری که با توجه به توصیه‌های بهداشتی و در صورت مساعد بودن هوا، اقامه نماز در فضای باز بوستان‌ها انجام خواهد شد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری اضافه کرد: ائمه جماعات اعزامی به بوستان‌های شهر از یک ساعت قبل از اذان ظهر پاسخگوی سوالات شرعی شهروندان خواهند بود و پس از اقامه نماز جماعت نیز درباره تجدید حیات دینی و معنوی هموطنان در سال جدید همزمان با تجدید حیات طبیعت، حفظ منابع طبیعی و حراست از درختان، تخریب نکردن محیط زیست و نگهداری از بوستان‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در چند نقطه از بوستان‌های بزرگ مقیاس برگزار می‌شود، گفت: با عنایت به گستردگی فضای مورد استفاده شهروندان و مسافران در بعضی بوستان‌های بزرگ نظیر بوستان یاس، ملت، نهج‌البلاغه، ولایت، گفتگو، قائم و چیتگر، چندین نماز جماعت به طور همزمان برپا خواهد شد.

صادق‌زاده با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اقامه باشکوه نماز جماعت ظهر روز طبیعت در سراسر پایتخت افزود: ستاد اقامه نماز کشور از این ابتکار شهرداری تهران استقبال کرد و با هماهنگی انجام شده با ستاد اقامه نماز کشور این حرکت به عنوان الگوی مناسب در بوستان‌های سراسر کشور اجرا خواهد شد.

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه