ارسال به دیگران پرینت

«مده‌آ در قندهار» در خانه هنرمندان به صحنه خواهد رفت

اصغر خلیلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، شخصیت تراژیک مده‌آ را از یونان باستان به افغانستان امروز آورده است و بر پایه آن، نمایشی را روی صحنه خواهد آورد.

«مده‌آ در قندهار» در خانه هنرمندان به صحنه خواهد رفت

اصغر خلیلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، در تازه‌ترین اثر خود، به بازآفرینی نمایشنامه «مده‌آ»، اثر اوریپید پرداخته است. این اثر نمایشی با نام «مده‌آ در قندهار» از هفدهم فروردین ۱۴۰۱ هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه در سالن استاد عزت‌الله انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود.

این نمایش بازخوانی نمایشنامه «مده‌آ»، در موقعیت دراماتیک افغانستان و شرایط طالبان است. مواجه شدن «مده‌آ» با طالبان و شرایط فعلی فرهنگ و سیاسی زنان در کشور افغانستان، تغییرات شگرفی را در خود داستان ایجاد کرده است و تکرارپذیر بودن قصه مده‌آ با پایانی تغییر یافته، از دیگر ویژگی‌های بارز متنی است که توسط اصغر خلیلی در مقام نویسنده به رشته تحریر در آمده است.

در این اثر، حمیدرضاکاظمی‌پور، بهزاد محسنی، نازیلا احمدی، نرگس هزاره و مانی خلیلی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

سپیده میرصمدزاده (دستیار کارگردان)، احمد نخودیان (مجری طرح)، علی سلیمانی (هماهنگی تولید)، محمد نادری (آهنگساز)، مریم سلیمی (طراح صحنه و لباس)، حسن محمدی (طراح نور)، شهرام عظیمی (طراح پوستر)، حسین گلستان (عکاس) و امین کردبچه چنگی (روابط عمومی و مشاور رسانه)، از جمله عواملی هستند که در گروه تجربه نو،  اصغر خلیلی را در مقام نویسنده و کارگردان این اثر یاری می‌کنند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه