ارسال به دیگران پرینت

اتحادیه اروپا: شرکت‌های اروپایی از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل خودداری کنند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت‌ها اروپایی باید از عملی شدن تقاضای روسیه در زمینه پرداخت هزینه های گاز صادراتی به روبل خودداری کنند. سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: قراردادهای توافق شده باید رعایت شود، ۹۷ درصد از قراردادها به صراحت پرداخت به یورو یا دلار را قید کرده اند، شرکت هایی که چنین قراردادهایی دارند نباید به خواسته های روسیه تن دهند.

اتحادیه اروپا: شرکت‌های اروپایی از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل خودداری کنند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت‌ها اروپایی باید از عملی شدن تقاضای روسیه در زمینه پرداخت هزینه های گاز صادراتی به روبل خودداری کنند.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، شرکت‌های اروپایی که در قراردادهای تامین گاز آنها با روسیه، پرداخت به یورو یا دلار تعیین شده است، نباید به تقاضای روسیه برای پرداخت به روبل پاسخ مثبت دهند.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه افزود: قراردادهای توافق شده باید رعایت شود، ۹۷ درصد از قراردادها به صراحت پرداخت به یورو یا دلار را قید کرده اند، شرکت هایی که چنین قراردادهایی دارند نباید به خواسته های روسیه تن دهند.

پوتین روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده روسیه باید بهای گاز را به روبل بپردازند و به دولت، بانک مرکزی و شرکت گازپروم این کشور یک هفته مهلت داد تا قراردادهای فروش گاز را به روبل تبدیل کنند.

این اقدام روسیه، واکنش گروه هفت را به دنبال داشت و آن‌ها اعلام کردند که بهای گاز خریداری شده از روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کنند. اگرچه آلمان یکی از بزرگترین مشتریان گاز روسیه خواستار شفاف‌سازی نحوه انجام نقل و انتقالات مالی به روبل شده است.

پوتین دستوری را امضا کرده است که براساس آن، کشورهای غیردوست باید حسابی را در بانک‌های روسیه افتتاح کنند و از امروز جمعه اول آوریل، پرداخت‌ها باید از طریق این حساب‌ها و به روبل انجام شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه