ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل: فعالان امور بشردوستانه به مناطقی در اوکراین از جمله ماریوپل، خرسون و چرنیهیف دسترسی ندارند

فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت که فعالان امور بشردوستانه در اوکراین هنوز نتوانسته اند به مناطق مهم این کشور از جمله

سازمان ملل: فعالان امور بشردوستانه به مناطقی در اوکراین از جمله ماریوپل، خرسون و چرنیهیف دسترسی ندارند

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت که فعالان امور بشردوستانه در اوکراین هنوز نتوانسته اند به مناطق مهم این کشور از جمله ماریوپل، خرسون و چرنیهیف که مردم در آنها به شدت به کمک نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، که برای اولین بار پس از حمله نظامی روسیه از اوکراین بازدید می کند، خواستار پایان جنگ شد و در عین حال از جامعه جهانی خواست تا به حمایت از میلیون ها غیرنظامی آسیب دیده در اوکراین ادامه دهد.

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: گراندی در اوکراین از یک مرکز پذیرش آوارگان داخلی این کشور که توسط مقامات با حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تاسیس شده و اداره می شود، بازدید کرد. این یکی از ۷۰ مرکزی است که پیش از این مورد ارزیابی قرار گرفته و تجهیز شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه