ارسال به دیگران پرینت

سامانه شفافیت تسهیلات

تصویب بسته پیشنهادی وزارت صمت برای رفع مهم‌ترین موانع تولید

بسته پیشنهادی 27 ماده وزارت صمت در جهت رفع مهم ترین موانع تولید به تصویب رسید.


تصویب بسته پیشنهادی وزارت صمت برای رفع مهم‌ترین موانع تولید

بسته پیشنهادی 27 ماده وزارت صمت در جهت رفع مهم ترین موانع تولید به تصویب رسید.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت گفت: بسته پیشنهادی ۲۷ ماده‌ای وزارت صمت با درنظر گرفتن خلاهای مقرراتی، برای رفع مهم‌ترین موانع تولید در ستاد اقتصادی دولت تصویب شد.

شاتا گزارش داد، سیدمهدی نیازی افزود: در این بسته مهم‌ترین موانع تولید در حوزه بانک، بیمه، مالیات، زیرساخت‌ها و تسهیل و بهبود محیط کسب‌وکار مورد توجه قرار گرفته و موضوعات آن از جنس مقررات پیشین نیست، زیرا خلاهای مقرراتی نیز در این بسته دیده شده است تا حلقه مقرراتی تکمیل شود.

وی ادامه داد: برای نمونه، پیش از این وثایق نقدی شامل ممنوعیت در مقررات بانکی نبود، اما در این بسته برای آن ممنوعیت اعمال شده و ابزار نظارتی لازم نیز در نظر گرفته شد تا بانک نتواند به صورت سلیقه‌ای اعمال نظر کند.

 
 

نیازی در خصوص سامانه شفافیت تسهیلات نیز توضیح داد: در این مورد نیز هنوز مبنای اجرایی وجود ندارد، اما در این بسته، پیش‌بینی شده که هر متقاضی تسهیلات بانکی باید در این سیستم به صورت شفاف (مانند ارز) درخواست بدهد.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت تأکید کرد: برای سیر مراحل نهایی تصویب، این بسته به هیئت وزیران، شورای پول و اعتبار و شورای هماهنگی سران قوا ارجاع شد.

 
 

وی اضافه کرد: همچنین بخشی از مواد مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این بسته، برای اجرا به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد.

نیازی گفت: این بسته به منزله ساماندهی و نظم‌دهی برای دستگاه‌های اجرایی خواهد بود، زیرا براساس مقررات مجبور هستند رفتار خود را تغییر دهند.

وی همچنین از سیستمی شدن محاسبه حقوق دولتی در سال جدید خبر داد و گفت: شفافیت در حوزه معدن با این روش ایجاد می شود.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه