ارسال به دیگران پرینت

دانش‌آموزان باید ۵ روز در هفته به مدرسه بروند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تأکید ما این است که همه دانش‌آموزان در ۵ روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند.

دانش‌آموزان باید ۵ روز در هفته به مدرسه بروند

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص نکاتی که باید در خصوص سلامت دانش‌آموزان در مدارس رعایت شود، اظهار کرد: کماکان در مدارس نسبت به رعایت مراقبت‌های بهداشتی تأکید داریم. 

وی با تأکید بر اینکه حتما باید مراقبت‌های بهداشتی انجام شود، ادامه داد: بر رعایت بهداشت فردی دانش‌آموز، بهداشت محیط مدرسه و کلاس، ضدعفونی کردن سطوح، زدن ماسک برای دانش‌آموزان و رعایت تهویه کلاسی تأکید خاص داریم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد ملی کرونا تأکید دارد که آموزش حضوری دانش‌آموزان باید به صورت کامل انجام شود، گفت: در حدود ۲۳ تا ۲۵ درصد کلاس‌های درس، تعداد دانش‌آموزان در حدی هست که نتوان فاصله یک و نیم متر را رعایت کرد لذا خیلی تأکید جدی بر رعایت فاصله اجتماعی نداشتیم اما توصیه ما این است که نسبت به رعایت مسائل بهداشتی توجه شود و فاصله‌ اجتماعی به‌گونه‌ای باشد که پروتکل‌ها و مراقبت‌ها رعایت شود.

وی تصریح کرد: این موضوع را به شورای مدرسه سپردیم و این امکان را دارند که از ظرفیت نمازخانه، سالن کتابخانه یا فضاهای دیگر برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند.

*امکان تعدیل ساعت کلاسی و ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد

ستاری‌فرد با بیان اینکه برنامه تقویم آموزشی مدرسه و کلاس‌ها در اختیار و جزو صلاحیت‌های مدرسه است، افزود: مدرسه این امکان را دارد با توجه به اینکه در زمان ماه مبارک رمضان هستیم نسبت به هماهنگی زمان حضور دانش‌آموزان اقدام کند و امکان تعدیل ساعت کلاسی و ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود دارد.

وی ادامه داد: تأکید ستاد ملی کرونا این بود که دانش‌آموزان به صورت حضوری و روزانه در کلاس‌ها حضور پیدا کنند و تأکید ما این است که همه دانش‌آموزان در ۵ روز هفته امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را در مدارس داشته باشند اما برنامه‌ریزی برای رعایت پروتکل‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان جزو اختیارات شورای مدرسه است.

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • زهره ارسالی در

      واقعا مسولین باجون مردم وبچه ها بازی میکنن واصلا مردم اهمیتی ندارن براشون تو این شرایط نباید مدارس رو باز کنن خودشون هم میدونن که خطرناکه ولی باز متاسفانه سمج ونادان هستن

    • ولی ارسالی در

      مامنتظرهفتمیش هستیم هیجانمیریم همینجانشستیم ان شالله منتظرموج کروناهستیم به زودی معلوم میشه این تصمیم وازادی برای مدارس وهمه بازارچی میشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه