ارسال به دیگران پرینت

سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال پاکستان

عمران خان:تسلیم نمی‌شوم

عمران خان نخست وزیر پاکستان که پیشتر نسبت به توطئه خارجی برای برکناری دولتش از طریق طرح عدم اعتماد هشدار داده بود گفت: در مقابل این توطئه‌ها تسلیم نمی‌شوم.


عمران خان:تسلیم نمی‌شوم

عمران خان نخست وزیر پاکستان که پیشتر نسبت به توطئه خارجی برای برکناری دولتش از طریق طرح عدم اعتماد هشدار داده بود گفت: در مقابل این توطئه‌ها تسلیم نمی‌شوم.

عمران خان نخست وزیر پاکستان که پیشتر نسبت به توطئه خارجی برای برکناری دولتش از طریق طرح عدم اعتماد هشدار داده بود در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت: در مقابل این توطئه‌ها تسلیم نمی‌شوم.

به گزارش شبکه ملی پاکستان، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در واکنش به اتحاد اپوزیسون این کشور برای دادن رای عدم اعتماد به وی در پارلمان ملی گفت: مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد این طرح بخشی از یک توطئه خارجی برای برکناری وی است.

وی افزود: اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ نامه‌ای از سوی سفیر پاکستان در یکی از کشور‌های غربی دریافت کردیم که در متن آن برنامه ائتلاف اپوزیسیون برای رأی عدم اعتماد به وی مطرح شده بود.

وی افزود: در این نامه به سیاست خارجی مستقل پاکستان اعتراض شده و به صورت تهدید آمیز آمده است که عدم موفقیت رای گیری عدم اعتماد به نخست وزیر پیآمد‌های بدی برای پاکستان خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال پاکستان در گذشته از جمله ایجاد تفرقه میان قوای سیاسی و نظامی پاکستان گفت: پاکستان به عنوان یک کشور مسلمان، برده هیچ کشوری نیست.

عمران خان افزود: به رغم خسارت‌های جبران ناپذیر پاکستان از مشارکت با آمریکا در جنگ افغانستان پس از ۱۱ سپتامبر، از جمله کشته شدن ۷۰ هزار پاکستانی در جنگ با تروریسم باز هم از سوی آمریکا به علت شکست این کشور در افغانستان مورد اتهام قرار گرفتیم.

وی اظهار داشت: سیاست خارجی پاکستان به هیچ عنوان به منزله دشمنی ما با کسی نیست بلکه همانند انتقاد خود از حملات پهپادی غیرمجاز آمریکا در خاک پاکستان در گذشته، اکنون نیز با سیاست‌های اشتباه آن‌ها بویژه آن‌هایی که به ضرر پاکستان است مخالفت خواهیم کرد.

اگرچه نخست وزیر پاکستان نام کشور غربی مبدا این نامه را اعلام نکرد، اما منابع خبری مدعی هستند: این نامه توسط سفیر پاکستان در آمریکا پس از دیدار وی با برخی از مقامات رسمی کشور محل مأموریش نوشته شده است.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه مردم پاکستان باید برای آینده، استقلال و آزادی خود تصمیم بگیرند گفت: رای عدم اعتماد در نشست روز یکشنبه پارلمان ملی بررسی خواهد شد، اما کسانی که رای می‌دهند مراقب باشند که به یک توطئه خارجی علیه حاکمیت پاکستان نپیوندند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه