ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور:

هزار میلیارد تومان برای قطار شهری مشهد

حمل و نقل عمومی یکی از ارکان زندگی روزمره و جزء ضروریات است که بخشی از آن در قالب قطار شهری صورت می‌گیرد که باید تقویت شود.

 هزار میلیارد تومان برای قطار شهری مشهد

حمل و نقل عمومی یکی از ارکان زندگی روزمره و جزء ضروریات است که بخشی از آن در قالب قطار شهری صورت می‌گیرد که باید تقویت شود.

وزیر کشور بر توسعه قطار شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل در زندگی زایران و مجاوران حرم مطهر رضوی تاکید کرد و گفت در سال ۱۴۰۱، یکهزار میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت برای این طرح، تامین خواهد شد.

احمد وحیدی که همراه با رئیس جمهوری به خراسان رضوی سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز عملیات سازه و معماری فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد، این مطلب را مطرح کرد. 

وی افزود: بزرگترین افتخار ما این است که بتوانیم به مجاوران و زائران حرم مقدس رضوی خدمت ارائه دهیم. 

وزیر کشور ادامه داد: مجاوران و زائران باید بتوانند بدون زحمت و به راحتی، خودشان را به حرم مطهر برسانند و این مساله کافی است تا تمام همّ و غمّ خود را برای بهبود کیفیت زندگی و تحرک در این شهر مقدس، به کار گیریم. 

وحیدی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی یکی از ارکان زندگی روزمره و جزء ضروریات است که بخشی از آن در قالب قطار شهری صورت می‌گیرد که باید تقویت شود. 

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز برای توسعه قطار شهری در سال ۱۴۰۰ و در قالب قالب اوراق مشارکت تامین شده است، ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱، یکهزار میلیارد تومان دیگر هم تامین شود. 

وزیر کشور بر این نکته هم تاکید کرد که باید منابع این کار، افزایش یابد تا این خط با سرعت بیشتری راه اندازی شود. 

وحیدی با بیان اینکه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی نوعی عبادت است، اظهار کرد: برداشت من این است که در مشهد، این مساله مضاعف خواهد بود چون اینجا نقطه کانونی قدرت معنوی و فرهنگی و همچنین حوزه تمدنی-تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی خاطرنشان کرد: هرچه مشهد به ظرفیت یک شهر برخوردار از کیفیت بالای زندگی نزدیک‌تر شود، الگوی دیگر شهرها خواهد بود. در این راستا، قطار شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی زنجیره‌ای برای ظرفیت‌سازی به منظور زندگی بهتر است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه