ارسال به دیگران پرینت

نفت

آلمان سطح هشدار اولیه طرح اضطراری تأمین گاز را اعلام کرد

با بالا گرفتن مناقشه گازی روسیه و اروپا، وزیر اقتصاد آلمان امروز "هشدار اولیه" در زمینه کمبود احتمالی گاز را صادر کرد.

آلمان سطح هشدار اولیه طرح اضطراری تأمین گاز را اعلام کرد

با بالا گرفتن مناقشه گازی روسیه و اروپا، وزیر اقتصاد آلمان امروز "هشدار اولیه" در زمینه کمبود احتمالی گاز را صادر کرد.روبرت هِبِک امروز از شرکت ها و مصرف کنندگان خواست تا با توجه به احتمال اختلال در توزیع گاز، مصرف را کاهش دهند.

آلمان حدود نیمی از گاز و یک سوم نفت خود را از روسیه تامین می کند.

"هشدار اولیه" نخستین مرحله از مراحل سه گانه آمادگی آلمان در صورت کاهش شدید گاز است. در مرحله نهایی، دولت اقدام به جیره بندی گاز خواهد کرد.

در جریان کنفرانس خبری امروز، وزیر آلمانی اطمینان خاطر داد که در حال حاضر ذخایر گاز این کشور تامین است ولی با این وجود "باید تدابیر احتیاطی را برای وخامت اوضاع از جانب روسیه افزایش دهیم."

هبک پیشتر با رد شرط روسیه برای پرداخت بهای گاز وارداتی از این کشور به روبل اعلام کرده بود که "پرداخت به روبل قابل قبول نیست."

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی بی اس آمریکا و در پاسخ به این سوال که اگر کشورهای غربی از پرداخت بهای گاز روسیه به روبل خودداری کنند چه رخ خواهد داد، تاکید کرد که روسیه با صادرات رایگان گاز طبیعی خود در مراسم خیریه‌ شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: اگر پرداختی نباشد، گازی هم نخواهد بود. به طور مشخص قرار نیست که ما در مراسمی خیریه شرکت و گاز خود را به طور رایگان به کشورهای غرب اروپا صادر کنیم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه