ارسال به دیگران پرینت

قند خون بالا

اولین علائم قند خون بالا

شاید هرگز به این فکر نکنید که روزی دچار دیابت شوید اما در دنیای کم تحرک امروزی با تغذیه نه چندان اصولی غیرممکن هم نیست ، علائم قندخون بالا را بشناسید شاید بدن شما هم یکی از آنها را داشته باشد.

اولین علائم قند خون بالا

شاید هرگز به این فکر نکنید که روزی دچار دیابت شوید اما در دنیای کم تحرک امروزی با تغذیه نه چندان اصولی غیرممکن هم نیست ، علائم قندخون بالا را بشناسید شاید بدن شما هم یکی از آنها را داشته باشد.

اولین علائم قند خون بالا با تغییرات جسمی خود را نشان می دهند

قند خون با تغذیه نا مناسب و فشارهای عصبی و عوامل دیگری همچون ارث بالا می رود ، تغییری خطرناک که مطمئنا در قدم های اول نشانه هایی از خود بروز می دهد . ممکن است خستگی یا گرسنگی زیادتان را جدی نگیرید درحالیکه همی تغییرات ساده می توانند زنگ خطر باشند .5 تغییر حالت در جسم و شرایط تغذیه ای در هر فرد که می تواند علائم قند خون بالا را به سرعت نشان دهد راه تشخیص ابتلا به بیماری دیابت برای پزشکان است. hyperglycemia واژه پزشکی برای قند خون است، قند خون را به دوصورت بررسی می کنیم :قند خون بعد از غذا و قند خون ناشتا

 

قند خون بعد از غذا : حدود 2 ساعت بعد از غذا قندخون راچک کنید .

قند خون ناشتا: این نوع قند خون راباید ناشتا چک کرد درواقع بعداز 8 ساعت غذاخوردن مناسب است.

خطرات :  افزایش قند خون در طولانی مدت به رگ های خونی ، اعصاب ، اندام هااسیب میزند. مصرف زیاد غذاهای شیرین خطر چاقی ، کلسترول ، انسدادشریان ، آسم ، سندروم متابولیک، فشارخون را بالا میبرد امابرخی از این بیماریها با مصرف درست غذاها یعنی تغذیه سالم درمان می شود . بعداز گرفتن تست قندخون پزشک فاکتورهای خطر را بازخوانی می کند .
علائم قند خون

نکات مهم و حساس در مورد علائم قند خون بالا

علائم و نشانه های قند خون بالا:

خستگی 
افزایش اشتها
تشنگی
ادرار مکرر
کاهش وزن   از اصلی ترین علائم قند خون بالاست ؛ قند خون بالا بین 200 تا350 میلی گرم در هر دهم لیتر در نوجوانان ، 200 تا240 میلی گرم درکودکان است

علائم قند خون متوسط رو به بالا یا شدید :

قند خون معتدل تا شدید بالای 350 میلی گرم در جوانان ، و 240 میلی گرم در کودکان است که نشانه های آن متفاوت است ؛ علائمی مثل تاری دید ، کسالت ، خستگی ، تشنگی زیاد، سرخ شدن ،خشکی و گرمی پوست ، حواس پرتی .
بعد از مشاهده این نشانه ها بسیار قابل اهمیت است بدانید بدن انسولین لازم راتامین می کند یا خیر؟ از نشانه های دیگر درحد مرز خطرناک بودن قند خون می توان شکم درد، کم اشتهایی، ضربان قلب ، بوی بد نفس، استفراغ اشاره کرد.
تغذیه مناسب بسیار مهم است :
همه ی پیشنهادات و راه های جلوگیری از قندخون طبق سازمان جهانی UK, usاست. افرادی که دیابت نوع 1،2 دارند را آگاه کنید دانشگاه سیدنی به چگونگی تاثیر کربوهیدرات روی قند خون می پردازند . غذاهایی که Gl بالایی دارند سریع هضم و جذب می شوند در نتیجه این غذاها بطور جدی قندخون را بالا می برند .

لیستی از غذاهایی که Gl بالایی دارند و موجب بروز علائم قند خون بالا می شوند:

مجموع میوه ها 99
برنج سفید 85
کیک 84
چوب شور 83
دنات 76
هندوانه 72
نان سفید 70 
مصرف غذاهایی که گلوگز پایینی دارند افت و خیز کمتری در خون و انسولین ایجاد می کنند در ذیل لیستی ازآنها تهیه کرده ایم :
جو 55 
پاستا54
ذرت 64
موز 52
برنج قهوه ایی 50 
لوبیا سبز 48
سیب زمینی 48 
هویج 47
شیر کاکاو 40
ماست 33
میوه ها کمتر یابرابر 40 گلوگز (قند) :
علائم قند خون

مواد غذایی و میوه های مفید و مضر بعد از بروز علائم قند خون بالا

زغال لخته 40
توت 40
سیب 38
هلو 38
تمشک 30
سبزیجاتی که کمتر و برابر 20 گلوگز (قند) دارند :
گوجه 15
گل کلم 12
کاهو 10
بروکلی 10
اسفناج 6
کلم بروکسل 6
کلم پیچ 5 
قند خون بالا قابل کنترل است درحالیکه رژیم نقش مهمی را در درمان و کنترل آن دارد . افراد ممکن است ارثی دچاردیابت شوند .حتما بخاطرداشته باشید قند خون بالا خطرناک است وبرخی بیماریهارابدترمی کند بنابراین سعی کنید غذاهایی که گلوگز پایین دارند میل کنید.
 
 
علائم دیابت در ابروهایتان!
این نوع تغییر در ابروها، از علائم دیابت است
دیابت بیماری است که علائم مختلفی دارد و در بدن هر فرد با نشانه ای خاص ظاهر می شود. طبق تحقیقات انجام شده حالا میتوانید دیابت را از تغییری در ابرو تشخیص دهید.
 
این نوع تغییر در ابروها، از علائم دیابت است
علائم دیابت در ابروهایتان!
دیابت می تواند تقریباً در هر قسمت از بدن از سر گرفته تا انگشتان پا علائم ایجاد کند. محققان در پی راه هایی هستند که می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. همانطور که در برابر انسولین مقاوم می شوید و قند در جریان خون تجمع می یابد، ممکن است از برخی روش های ظریف پاسخ بدن، شگفت زده شوید.
 
 
در واقع، تیمی از محققان معتقدند که ارتباطی بین رنگ ابروها با افزایش سن و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد و بیان می کنند اگر متوجه چنین نشانه ای شدید باید از پزشک بخواهید آزمایش گلوکز تجویز کند.
 
ارتباط دیابت با رنگ ابروها
اگر موهای خاکستری دارید اما ابروهایتان تغییر نکرده است از نظر دیابت معاینه شوید. بر اساس مطالعات انجام شده دیابت ممکن است با افزایش سن روی رنگ ابروها تأثیر بگذارد و سفید شدن آنها را به تاخیر بیندازد.
 
تیم تحقیقاتی اطلاعات 100 نفره که 50 نفر آنها ابروهای خاکستری و 50 نفر دیگر اینگونه نبودند گردآوری کردند و میزان دیابت را در هر دو گروه مقایسه کردند. در میان مردانی که ابروهای بدون تغییر داشتند 76 درصد مبتلا به دیابت بودند در حالی که فقط 18 درصد از افراد دارای ابروهای خاکستری یا به اصطلاح، جو گندمی، عدم تعادل قند خون داشتند و بیان کردند که دیابت ممکن است باعث تاخیر یا مهار سفید شدن فولیکول‌های موی ابرو شود.
 
در حالی که علت دقیق این تأخیر ناشناخته و تحقیقات بیشتری برای تأیید نتایج مطالعه مورد نیاز است این تنها راهی نیست که دیابت می‌تواند فولیکول‌های موی شما را تحت تأثیر قرار دهد. محققان همچنین دریافته‌اند که افراد مبتلا به دیابت نیز بیشتر در معرض ابتلا به آلوپسی آره‌آتا هستند که به صورت تکه‌هایی از ریزش مو ظاهر می‌شود.
 
مراقب سایر علائم دیابت باشید
در حالی که رنگ ابرو ممکن است با دیابت مرتبط باشد برخی از علائم دیگر بسیار شایع‌ترهستند بنابراین احتمال بیشتری برای تشخیص وجود دارد.
 
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها این علائم ممکن است شامل نیاز مکرر به ادرار کردن، تشنگی یا گرسنگی غیرطبیعی، کاهش وزن ناخواسته، تاری دید، خستگی، تغییرات پوستی، زخم‌هایی که آهسته در پاها ترمیم می شوند و عفونت های مکرر مانند عفونت های قارچی باشد. اگر متوجه اینها یا هر نشانه دیگری از عدم تعادل قند خون شدید با پزشک خود صحبت کنید.
 
بدانید که آیا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید یا خیر؟
دانستن اینکه آیا در معرض خطر هستید یا خیر ممکن است به شما کمک کند تا مشکل را زودتر شناسایی کنید. اگر اضافه وزن، کم تحرکی یا سابقه خانوادگی دیابت دارید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشید. خطر ابتلا به دیابت با افزایش سن بیشتر می شود.
 
داشتن سابقه شخصی از شرایط خاص نیز می تواند شانس شما را برای ایجاد عدم تعادل قند خون افزایش دهد. اینها شامل ابتلا به دیابت بارداری در دوران بارداری، ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، داشتن فشار خون بالا و سطح غیرطبیعی کلسترول یا تری گلیسیرید است.
 
کنترل دیابت برای سلامتی بسیار مهم است
اگر مبتلا به دیابت هستید کنترل سطح قند خون با حفظ آن در محدوده هدف ضروری است و این بهترین راه برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن مشکلات سلامتی طولانی مدت (مرتبط با دیابت)، مانند بیماری قلبی، از دست دادن بینایی و بیماری کلیوی است.
 
برای انجام این کار، پزشکان پیشنهاد می‌کنند سطح قند خون خود را ردیابی کرده و آنچه که باعث افزایش یا کاهش آن می‌شود یادداشت کنید. داشتن وعده های غذایی سالم در زمان های منظم روز و انتخاب غذاهایی که کالری، چربی اشباع شده، چربی ترانس، قند و نمک کمتری دارند، می تواند به شما در حفظ وزن سالم و تثبیت سطح گلوکز کمک کند همچنین توصیه می شود به طور منظم ورزش و آب را جایگزین نوشابه کنید.
منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه