ارسال به دیگران پرینت

روسیه: فاز اول عملیات در اوکراین محقق شد

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که از آنجا اهداف اصلی فاز اول عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تکمیل شده، روسیه از این پس بر آزادی دونباس تمرکز خواهد کرد.

روسیه: فاز اول عملیات در اوکراین محقق شد

شویگو در این خصوص توضیح داد: پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکنون نیروهای روسیه می‌توانند بر دستیابی به هدف اصلی «آزادسازی دونباس» تمرکز کنند.

وزیر دفاع روسیه با بیان این که «نیروی هوایی و پدافند هوایی اوکراین عملاً از بین رفته و نیروی دریایی این کشور پس از شروع عملیات (روسیه) دیگر وجود ندارد»، تاکید کرد: نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه را تا دستیابی به اهداف تعیین شده، ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو همچنین از موفقیت‌هایی در مبارزه با مزدوران خارجی که در یک ماه گذشته وارد اوکراین شده بودند، خبر داد. به گفته وی، حدود ۶۰۰ مزدور خارجی کشته شدند و ۵۰۰ نفر دیگر تصمیم گرفتند به طور داوطلبانه اوکراین را ترک کنند.

این مقام نظامی ارشد روس همچنین تصمیم غرب برای ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین را محکوم کرد و این اقدام را «بی‌پروا» خواند. وی ضمن بیان این که کی‌یف با بی‌فکری این سلاح‌ها را در اختیار مردم محلی و مزدوران قرار می‌دهد، هشدار داد این امر ممکن است در آینده تهدیداتی برای خود اروپایی‌ها ایجاد کند. شویگو بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت، اگر کشورهای خارجی شروع به تامین جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی برای اوکراین کنند، روسیه نیز به کفایت پاسخ خواهد داد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه