ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات | پوتین

مسکو: مذاکرات با اوکراین تا کنون دستاورد چشمگیری نداشته | ممکن است مذاکرات استانبول سه‌شنبه انجام شود | اظهارات بایدن علیه پوتین نگران‌کننده است

سخنگوی کاخ کرملین گفت، مذاکرات روسیه و اوکراین دستاورد چشمگیری نداشته و پس از حضور دو طرف در استانبول برنامه‌ای برای دیدار روسای جمهور دو کشور وجود نخواهد داشت.

مسکو: مذاکرات با اوکراین تا کنون دستاورد چشمگیری نداشته | ممکن است مذاکرات استانبول سه‌شنبه انجام شود |  اظهارات بایدن علیه پوتین نگران‌کننده است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت، مذاکرات مسکو و کی‌یف تا کنون دستاورد چشمگیری نداشته است.

پسکوف گفت، بعید است نمایندگان روسیه و اوکراین امروز در استانبول بر سر میز مذاکره بنشینند اما ممکن است این دیدار روز سه‌شنبه انجام شود.

او با اشاره به اینکه تصمیم برای مذاکره مستقیم، خود امری با اهمیت است گفت هیأت‌های مذاکره کننده امروز (دوشنبه) وارد استانبول می‌شوند.

این مقام روسی در ادامه تأکید کرد پس از مذاکرات استانبول، دیداری میان روسای جمهور دو کشور در دستورکار قرار ندارد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

پسکوف در ادامه گفت: «ما به پایش دقیق اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهیم. ما این اظهارات را به دقت ضبط کرده و به این کار ادامه خواهیم داد».

بایدن روز شنبه خواستار برکناری پوتین از قدرت شده بود که طی دو روز گذشته واکنش‌های گسترده‌ای را بین مقامات و رسانه‌های مختلف جهان موجب شده است.

پیش از این نیز بایدن همتای روس خود را «جنایتکار جنگی» خطاب کرده بود و پسکوف در واکنشی هشدار داد ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در حال تبدیل شدن به توهین‌های شخصی هستند.

پس از گذشت یک ماه از درگیری‌های اوکراین، دفتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد او در تماس تلفنی با همتای روس خود به اهمیت آتش‌بس بین روسیه و اوکراین، اجرای صلح و بهبود شرایط بشردوستانه در منطقه اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: «آنها توافق کردند که دور بعدی مذاکرات کمیته صلح بین اوکراین و روسیه در استانبول برگزار شود».

در همین راستا خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام ارشد ترکیه نوشت، این مذاکرات احتمالاً روز دوشنبه در استانبول انجام خواهد شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه