ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | بارش باران

وزش باد شدید در خراسان رضوی همراه با گرد و خاک شدید

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز دوشنبه سامانه ناپایدار جوی به استان وارد می‌شود که وزش باد شدیدی را در بیشتر مناطق استان به همراه دارد.

وزش باد شدید در خراسان رضوی همراه با گرد و خاک شدید

آذر رضایی‌پور اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، آسمان در بیشتر نقاط استان نیمه ابری تا ابری است و انتظار می‌رود امروز و فردا با عبور امواج ناپایدار جوی در شمال استان شاهد وقوع بارش پراکنده باشیم. همچنین در ساعات بعدازظهر امروز نیز بر شدت و سرعت وزش باد افزوده می‌شود.

وی افزود: از روز دوشنبه سامانه ناپایدار جوی به استان وارد می‌شود که وزش باد شدیدی را در بیشتر مناطق استان به همراه دارد. این پدیده غالب در مناطق بادخیز همراه با کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:همراه این سامانه ناپایدار جوی شاهد جریان سرد شمالی نیز خواهیم بود که باعث می‌شود دمای هوا در روز سه‌شنبه روند کاهشی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

رضایی پور اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای صفر درجه و نیشابور با بیشینه دمای هوای ۲۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. در این مدت دمای هوای مشهد بین ۵ تا ۱۵ درجه در نوسان بوده است.  پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سانتیگراد برسد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه