ارسال به دیگران پرینت

اداره هوانوردی غیرنظامی چین

دومین جعبه سیاه هواپیمای چینی سقوط کرده پیدا شد

منابع خبری چینی اعلام کردند که دومین جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ که با 132 مسافر نزدیک گوانگژو سقوط کرده بود، پیدا شده است.

دومین جعبه سیاه هواپیمای چینی سقوط کرده پیدا شد

مرکز فرماندهی عملیات امدادی چین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ماموران جستجو، دومین جعبه سیاه پرواز «MU ۵۷۳۵» هواپیمای بوئینگ «۷۳۷-۸۰۰» متلعق به شرکت هواپیمایی چین شرقی پیدا کردند. طبق گفته مقامات چینی این جعبه سیاه حاوی اطلاعات مهمی است، زیرا اطلاعات پرواز مانند سرعت و ارتفاع هواپیما را در خود ثبت کرده است.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که جعبه سیاه دوم حدود ساعت ۹:۲۰ صبح به وقت محلی در شرایطی گل آلود پس از بارش باران در روز‌های اخیر در عمق ۱.۵ متری از یک سراشیبی در نزدیکی محل سقوط هواپیما بیرون آورده شده است.

 هفته گذشته ، پرواز «MU ۵۷۳۵» با ۱۳۲ سرنشین به سمت گوانگژو در حرکت بود که تقریبا در نزدیکی محل فرود خود در یک منطقه کوهستانی سقوط کرد.

روز گذشته نیز اداره هوانوردی غیرنظامی چین اعلام کرد تمامی ۱۳۲ سرنشین هواپیمایی که این هفته در دامنه کوهی در جنوب چین سقوط کرد، کشته شده‌اند.  تاکنون دلیل این حادثه مشخص نشده است، اما داده‌ها بیانگر آن است که هواپیما در کمتر از یک دقیقه از ارتفاع ۲۹۱ هزار فوت به ۷ هزار و ۸۵۰ فوت (از حدود ۸ هزار و ۹۰۰ به ۲ هزارو ۴۰۰ متر) سقوط کرده است.

این سانحه، مرگبارترین فاجعه هوایی در چین از سال ۱۹۹۴ بود، زمانی که یک پرواز خطوط هوایی شمال غربی چین سقوط کرد و تمام ۱۶۰ سرنشین آن کشته شدند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه