ارسال به دیگران پرینت

یاسمین مقبلی:

یاسمین مقبلی کیست و ماموریتش در ناسا چیست؟

اولین فضانورد ایرانی که از سوی ناسا به عنوان فرمانده ماموریت سفر با موشک اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شد.

یاسمین مقبلی کیست و ماموریتش در ناسا چیست؟

یاسمین مقبلی ، اولین فضانورد ایرانی تباری است که از سوی ناسا به عنوان فرمانده ماموریت سفر با موشک اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شد. او ۳۸ ساله، سرگرد و خلبان نیروی هوایی امریکا در این سفر فرمانده خواهد بود و آندریاس موگنسن، فضانورد دانمارکی او را به عنوان خلبان همراهی خواهد کرد. این ماموریت که گفته می‌شود احتمالا پیش از سال ۲۰۲۳ انجام نخواهد شد با پرتاب موشک فالکون ۹ اسپیس اکس از مرکز فضایی کِندی ناسا در فلوریدا اتفاق می‌افتد. این اولین پرواز فضایی مقبلی است و او اولین فضانورد ایرانی‌تباری خواهد بود که به صورت حرفه‌ای به فضا می‌رود.

مقبلی و موگنسن در ماموریت کرو-۷ (Crew-۷) به دیگر متخصصان این ماموریت فضایی که در پایگاه بین‌المللی فضایی (ISS) حضور دارند ملحق خواهند شد.

یاسمین مقبلی، عضو تیم آرتمیس، گروهی منتخب از فضانوردان است که وظیفه آن تمرکز بر توسعه و تلاش‌های آموزشی برای ماموریت‌های اولیه گروه آرتمیس است. ناسا و ائتلاف شرکای بین‌المللی‌اش در این برنامه به ماه باز خواهند گشت تا متوجه شوند چگونه می‌توان در دیگر جهان‌ها زندگی کرد. با این ماموریت، ناسا اولین زن و یک مرد دیگر را در سال ۲۰۲۴ به ماه می‌فرستد و پس از آن سالی یک بار این اتفاق تکرار خواهد شد.

برای بیش از ۲۱ سال، انسان‌ها به‌طور مداوم در ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی زندگی و کار کرده‌اند و تحقیقاتی انجام داده‌اند که پیشبرد آن‌ها از روی زمین امکان‌پذیر نیست. در تلاشی جهانی، ۲۵۳ نفر از ۱۹ کشور از آزمایشگاه منحصر به فردی که میزبان بیش از ۳۰۰۰ تحقیق آموزشی از محققان ۱۰۹ کشور و منطقه بوده بازدید کرده‌اند. این ایستگاه یک بستر آزمایشی حیاتی برای ناسا برای درک و غلبه بر چالش‌های پروازهای فضایی طولانی‌مدت و گسترش فرصت‌های تجاری در مدار پایین زمین است.


یاسمین مقبلی کیست و ماموریتش در ناسا چیست؟

یاسمین مقبلی کیست؟

یاسمین مقبلی در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳ (سوم تیر ۱۳۶۲) در باد نائوهایم آلمان به دنیا آمد و در امریکا بزرگ شد. او که از نوجوانی آرزو داشت فضانورد شود، در ۱۵ سالگی در یک دوره آموزشی در اردوگاه فضایی پیشرفته شرکت کرد. مقبلی سپس از دانشگاه ام‌آی‌تی مدرک کارشناسی مهندسی فضایی گرفت و کارشناسی ارشد خود را در همین رشته و در مدرسه عالی نیروی دریایی امریکا در کالیفرنیا سپری کرد. پس از آن مقبلی در سال ۲۰۰۵ با درجه ستوان دومی به تفنگداران دریایی امریکا پیوست. او در دوران خلبانی نظامی خود در بیش از ۱۵۰ ماموریت رزمی ازجمله در افغانستان حضور پیدا کرد؛ و بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در کارنامه خود دارد. او در سال ۲۰۱۷ به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شد.

 

منبع : افکارنیوزز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کسی که سرگرد نیروی هوایی آمریکا بوده و خودش رو آمریکایی میدونه نه ایرانی، هیچ دلیلی ندارد ما بهش افتخار کنیم

      • خخخ ارسالی در

        الان یارو عراقیه و لبنانیه و یمنیه و هر جایی رو بهش افتخار می کنی به هموطنت افتخار نمی کنی یا ایرانی نیستی یا بی خیال بابا یاسینم خوندنم یه جاهایی جواب نمی ده

      • ناشناس ارسالی در

        امثال این خانم توناسا زیادبودن وهستندکه درخدمت آمریکا مشغولند. باورکنیداین خانم اصلأ شایدفارسی بلدنباشه وهمچنین طبق قوانین سیتی زن شدن امریکا همه بایدقسم بخورند که دربرابر دشمن امریکا سلاح بردارندوبجنگند. حتی اگه اون کشور مادریت باشد. عزت زیاد

    • خخخ ارسالی در

      این بدبخت رو هم می گن جاسوسه فردا خخخخ

    • م ارسالی در

      دمش گرم عجب زنی به این میگن خانم 😍😍😍😍🙏👍👍👍👍👍👍👍👍💋💋💋💋💗💓💞💕💖❣️💝💙💜🤎🤍💚💛♥️❤️🧡💘🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉😼🎉🌟💫🔥🔥🔥🔥

      • ناشناس ارسالی در

        زیاد جوگیر نشو ازاین مهندسین ایرانی تو ناسا زیاد هستندکه دارندخدمت میکنند اگه برای کشورش مفیدباشه یکچیزی یانکه مثل فضانوردان کشورهای دیگه هیچ فرقی برای مردم نداره. جزءیدک کشیدن اسم وفامیل ایرانیش. باورکن ایرانی بلدنیست حرف بزنه. فکرکنم ازمجبوری ایرانی بودن خودش رو کتمان نمیکنه.گرچه تقصیرخودش نیست چون اونجا سیتی زن هست وقوانینش هم سفت وسخت

      • ناشناس ارسالی در

        ببینید افتخار ایران هست ولی ببینید ما بیش از هزاران فرد ایرانی داریم که در ناسا کار میکنند

    • Mr.spencer ارسالی در

      وطنم ای شکوووه پابرجااا.....ایستااادی....😜🤲

    • ناشناس ارسالی در

      اگر تو ایران بود الان راننده اسنپ بود نه بیشتر

    • *** ارسالی در

      ماایرانیا به ایشان وامثالهم افتخارمیکنیم به کسانی که همه استعدادهارافراری مدهندچه؟

    • علی ارجمندنیا ارسالی در

      مرده شوری ببرش ، زنیکه وطن فروش،،، پرچم آمریکا رو بازوشه، اگر ایرانیه پرچم ایران باید روی بازویش باشد... شما برای این زنیکه هم ایران ایران نکنید

    • علی ارسالی در

      قاتل زن و بچه های افغانی در ماموریت‌های افغانستان هستند ایشون .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه