ارسال به دیگران پرینت

سلامت روان

شرایطی که افسردگی شما را به مراحل خطرناکی می برد

اگر خود شما درگیر افسردگی هستید با خودتان فکر کنید که دیگر بدتر از این نمی شود اما باید بدانید اگر این کارها را انجام دهید شرایط شما بدتر نیز می شود.

افرادی که خود درگیر افسردگی هستند درک درستی از موقعیت خود ندارند و ممکن است متوجه کارهایی که انجام می دهند نباشند و از این موضوع آگاهی نداشته باشند.

اگر شما با یک فرد افسرده زندگی می کنید مراقب انجام دادن این کارها در این افراد باشید زیرا انجام این فعالیت ها می تواند شرایط را برای این افراد بدتر کند.

1. منزوی شدن

در این دوران افراد کمتـر تمایـل بـه برقراری رابطه دارند و به همین دلیـل احتمال منزوی شدن زیـاد اسـت . ادامه دادن در چنین شرایطی افسردگی را تشدید می کند .

 

منزوی
منزوی

 

2.نشخوار فکری

نشخوار فکـری نوعی گفتگوی درونی اسـت کـه در آن ذهـن بـه نــات منفـى بیـش از حـد توجـه داشـته باشـد . اگـر ذهـن همـواره بر جنبه هـا و خاطـرات منفی توجـه داشـته باشـد ، روان آسیب خواهد دید .

3. وابسته بودن به دیگران

وابسته بودن به دیگران و زندگی خود بـه طـور کـامـل وقـف دیگران کردن و خـود را فرامـوش کـردن سـبـب بـروز و شدت گرفتن افسردگی می شـود . هرفردی باید بتوانـد جـدا از دیگران فعالیت هایی را انجام دهد و از تنهایی خود لذت ببرد .

 

افسردگی
افسردگی

 

4. مشکلات خواب

کم خوابـی یـا سـخت بـه خـواب رفتـن بیدار بودن ها و تا ظهـر خوابیدن خود می تواند تاثیر منفی در خـلـق داشـته باشـد . افراد باید در زمـان مناسب و به اندازه ی کافی بخوابند تا از نظر جسمانی و روانی شرایط بهتـری را داشته باشند .

5. استفاده بیش از حد از الکل

مصرف طولانی مـدت الـکـل منجـربـه بروز بی خوابی ، اضطراب و ... می شود و همچنین اختلالاتی نظیـر اخـتـلال شخصیت ضداجتماعی ، اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی و سایر اختلالات مرتبـط بـا مـواد را ایجـاد می کند .

 

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه