ارسال به دیگران پرینت

«سامانه ثنا» طعمه جدید کلاهبرداران

فتا: لطفاً لینک‌های ناشناس را باز نکنید

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شهروندان هرگز به پیامک‌ها با عناوینی چون عیدی اپراتورهای تلفن همراه، سایت‌ها و سازمان‌ها و یا ابلاغیه قضایی (سامانه ثنا) توجه نکنند زیرا مجرمان با دریافت شماره‌حساب افراد اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

فتا: لطفاً لینک‌های ناشناس را باز نکنید

سرهنگ علی عباسی کسانی در گفت‌وگو  در خصوص روش‌های کلاهبرداری اینترنتی، بیان داشت: با توجه به شروع سال جدید و تعطیلات نوروز مجرمین سایبری با ارسال محتوای پیامکی نظیر برای دریافت عیدی خود کلیک کنید، از شما شکایت، مسدودی حساب و... ارسال می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران با مشاهده پیامک کنجکاو شده و بر روی لینک موجود در آن کلیک می‌کنند، باید توجه داشت با باز کردن لینک یک بدافزار درگوشی قرانی نصب شده و با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان را به سرقت برده می‌شود.

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: شهروندان جهت پیشگیری از گرفتاری در دام اینگونه کلاهبرداری‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که پیام‌های مربوط به شرکت، سازمان و یا قوه قضاییه با سر شماره شخصی ارسال نشده و در بشتر موارد با سر شماره خاص و مربوط به نام آن سازمان ارسال می‌گردد برای مثال پیامک‌های سامانه ثنا با سر شماره ADLIRAN ارسال می‌گردد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس 096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه