ارسال به دیگران پرینت

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ :

اجرای طرح سراسری برخوردبا خودروهای شوتی

این خودروها علاوه بر اینکه وسیله ای برای حمل قاچاق هستند، مشکلات ترافیکی را نیز ایجاد کرده و با رانندگی خطرناک سبب وقوع تصادفات رانندگی نیز می شوند.

 اجرای طرح سراسری برخوردبا خودروهای شوتی

این خودروها علاوه بر اینکه وسیله ای برای حمل قاچاق هستند، مشکلات ترافیکی را نیز ایجاد کرده و با رانندگی خطرناک سبب وقوع تصادفات رانندگی نیز می شوند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از اجرای طرح سراسری برخورد با قاچاق و خودروهای شوتی در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور، درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز اظهارکرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند و با هرگونه مواردی که منجر به اخلال در امنیت اقتصادی شود، قاطعانه برخورد خواهند کرد.

وی درباره اینکه ممکن است برخی از قاچاقچیان و مجرمان اقتصادی تصور کنند که تمرکز پلیس در این ایام بر تصادفات رانندگی و سفرها معطوف شده و لذا اقدام به قاچاق کالا و ... کنند، گفت: همکاران من در ایام نوروز به صورت آماده باش هستند و اتفاقا گشت‌زنی‌ها و تیم‌های گشتی پلیس امنیت اقتصادی نیز افزایش پیدا کرده‌اند، بنابراین چنین تصوری از اساس غلط است.  

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی فعالند، گفت: یکی از اولویت های اصلی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ایام نوروز مبارزه با کالای قاچاق است و قاطعانه با این موارد برخورد خواهیم کرد.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی بر انبارها نیز نظارت دارد، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی گشت زنی و نظارت پلیس امنیت اقتصادی نیز افزایش داشته است. در این ایام یکی از شیوه‌های قاچاق شیوه خرد و حمل اقلام قاچاق با خودروهای شوتی است. این خودروها از مرز یا حتی استان های همجوار بارگیری کرده و وارد تهران می‌شوند.  

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه این پلیس با استان‌های همجوار نیز تعامل و همکاری دارد، گفت: در طول ایام نوروز طرح سراسری برای برخورد قاچاق نیز به اجرا درآمده که در جریان آن پلیس امنیت اقتصادی تهران نیز  اقلام قابل توجهی را کشف کرده است.

به گفته وی ماموران پلیس امنیت اقتصادی برای مبارزه با قاچاق بر ورودی شهرها نیز  نظارت  دارد و با رصد هرگونه موارد مشکوک با تخلفات برخورد خواهد کرد.

خودروی شوتی چیست؟

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در پاسخ به اینکه خودروی شوتی چیست و چه تفاوتی با دیگر خودروها دارد، گفت: شوتی به نوعی از خودرو گفته می‌شود که عمدتا تغییراتی را در آن اعمال می‌کنند، در این خودروها کمک فنر تقویت شده و  در صندلی عقب و اجزای داخلی خودرو نیز تغییراتی اعمال می‌شود، تا بتوان داخل آن را از اجناس قاچاق پر کرده و با سرعت در جاده ها تردد کرد.

وی ادامه داد: این خودروهای شوتی معمولا اجناس قاچاق خود را در انبارهای مختلف و به خصوص انبارهای حاشیه شهرها تخلیه کرده و محل را ترک می‌کنند، تا شناسایی نشوند.  

ولیپور گودرزی با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی از تمام ظرفیت‌های خود برای برخورد با شوتی‌ها استفاده می‌کند، گفت:  این خودروها علاوه بر اینکه وسیله ای برای حمل قاچاق هستند، مشکلات ترافیکی را نیز ایجاد کرده و با رانندگی خطرناک سبب وقوع تصادفات رانندگی نیز می شوند.

به گفته رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در طرحی که این پلیس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ برای برخورد با خودروهای شوتی به مرحله اجرا درآورد،  با بیش از ۶۰ دستگاه خودرو برخورد شده و این خودروها توقیف  شدند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه