ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | بارش باران

بارش برف و باران در غرب

کارشناس هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز استان‌های غرب و شمال غرب کشور با بارش برف و باران مواجه شوند.

بارش برف و باران در غرب

«فریبا گودرزی» گفت:امروز (جمعه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود:همچنین در استان‌های همدان، زنجان، لرستان، شمال ایلام، گیلان غرب، مازندران و ارتفاعات البرز، قزوین و تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

گودرزی تصریح کرد:فردا (شنبه) بارش در نواحی شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین و تهران بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها همچنان تا اوایل هفته آتی ادامه دارد، خاطرنشان کرد:امروز علاوه بر بارش‌ها، در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج برای شرق جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز در شمال غرب کاهش نسبی دما را داریم، گفت:در غرب و جنوب غرب بین 6 تا 8 درجه دما کاهشی است اما برای سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما 4 تا 6 درجه‌ای پیش بینی می‌شود و در شمال شرق نیز افزایش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت:از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود.

گودرزی تصریح کرد:بر اساس نقشه‌های هواشناسی، تهران برای امروز آسمان کمی ابری دارد که در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود، امروز در ایستگاه مهرآباد کمینه دما 9 درجه است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد جوادزاهدی ارسالی در

      سلام خانم فریبا گودرزی هواشناسی باران رحمت الهی، آفتاب رحمت الهی، هوا بهتره می شود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه