ارسال به دیگران پرینت

امیرعبداللهیان:

برای توافق پایدار آماده‌ایم، اما نه به قیمت عبور از خطوط قرمزمان

وزیر امور خارجه گفت:برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم؛ اما نه به قیمت عبور از خط قرمز کشورمان.

برای توافق پایدار آماده‌ایم، اما نه به قیمت عبور از خطوط قرمزمان

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان، گفت: با توجه به تجربه ارزشمند دیپلماسی آقای وزیر بو حبیب، ما درباره مذاکرات وین گفتگو کردیم.

وی با اشاره به اینکه طرف آمریکایی به جای بازی زمان، بازی با کلمات و اتلاف وقت باید رفتاری واقع‌بینانه و رویکردی درست را انتخاب کند،افزود: برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم، اما نه به قیمت عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی، توافق در کوتاه‌مدت دست یافتنی است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در صورت رسیدن به نقطه پایانی توافق، همه کشورهای منطقه از آن سود خواهند برد،تاکید کرد: در موضوع لغو تحریم‌ها، همچنان به نقطه پایانی نزدیک هستیم.

وی تصریح کرد: ما ضمن آنکه مقاومت را تنها گزینه برای تشکیل دولت فلسطینی می‌دانیم معتقد هستیم که برگزاری رفراندوم بین همه ساکنان اصیل فلسطینی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی، می‌تواند آینده سیاسی فلسطین را با رأی مستقیم مردم فلسطین رقم بزند.

وزیر امور خارجه همچنین درباره سفرش به روسیه و پیامی که از سوی وزیر خارجه اوکراین به مقامات روسیه منتقل کرد، گفت: در گفت‌گوها با آقای لاوروف حامل پیام وزیر خارجه اوکراین برای مقامات روسیه بودم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه طرف اوکراینی خواستار توقف جنگ و گفتگوهای سیاسی بود،افزود: مقامات روسیه از استقرار و ادامه گفت‌وگوهای سیاسی برای توقف جنگ و رسیدن به توافق استقبال کردند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه