ارسال به دیگران پرینت

فرودگاه دمشق

اشتیاق سوریه برای همکاری با ایران

وزیر خارجه سوریه تایید کرد سوریه مشتاق به بهترین روابط بین کشور‌های منطقه از جمله روابط ایران و کشور‌های عربی است و هماهنگی بین دمشق و تهران در سطح منطقه و بین المللی ادامه دارد.

اشتیاق سوریه برای همکاری با ایران

«حسین امیرعبداللهیان» امروز (چهارشنبه) در فرودگاه دمشق مورد استقبال «فیصل المقداد» همتای سوری خود قرار گرفت. وزیر خارجه سوریه در این دیدار تایید کرد که این کشور  این سفر فرصت دیگری برای رایزنی در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه است.

وزیر امور خارجه کشورمان به همتای سوری خود گفت: سوریه و ایران در یک سنگر هستند و ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه حمایت می‌کند و روابط دوجانبه بین دو کشور ما در بهترین شرایط است.

وزیر خارجه سوریه هم تایید کرد سوریه مشتاق به بهترین روابط بین کشور‌های منطقه از جمله روابط ایران و کشور‌های عربی است و هماهنگی بین دمشق و تهران در سطح منطقه و بین المللی ادامه دارد.

پیش از این سرلشکر علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرده بود. مملوک همچنین با شید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز گفت‌گو کرد و در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد، رئیس جمهور این کشور به ملت و دولت ایران، گفت: هیچ‌گاه حمایت ایران از سوریه را در مقابله با تروریست‌ها فراموش نمی‌کنیم.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد.  او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان همچنین در سومین مقصد سفرش پس از حضور در مسکو و بیروت و رایزنی با مقامات این کشورها، ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ راهی دمشق پایتخت سوریه شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه