ارسال به دیگران پرینت

مخازن سدهای گلستان

۶۷ درصد مخازن سدهای گلستان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با اشاره به آب گیری قریب به ۸۰ میلیون متر مکعب آب در سدهای ۱۴ گانه استان، گفت: تنها ۳۳ درصد از ظرفیت سدهای استان آب گیری شده است.


۶۷ درصد مخازن سدهای گلستان خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با اشاره به آب گیری قریب به ۸۰ میلیون متر مکعب آب در سدهای ۱۴ گانه استان، گفت: تنها ۳۳ درصد از ظرفیت سدهای استان آب گیری شده است.

سید محسن حسینی اشاره به اینکه با توجه به سوابق بارش ها و پیش بینی های مبنی بر احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها مدیریت مخازن سرهای استان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حجم کل آبهای ذخیره شده در مخازن ۱۴ گانه استان گلستان بالغ بر ۸۰ میلیون متر مکعب است که معادل ۳۳ درصد حجم کلی این مخازن می باشد.

وی با بیان اینکه سد کوثر در حال حاضر دارای ذخیره آبی معادل ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب و ۳۶ درصد ظرفیت خود است، افزود: سد شهیدچمران نیز با ۲ میلیون متر مکعب آب ذخیره، بالغ بر ۶۷ درصد حجم خود را پر کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از آب گیری ۴۰ درصدی سد بوستان به میزان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خبر داد و خاطرنشان کرد: سد گلستان نیز با ذخیره سازی ۲۱ میلیون متر مکعب آب بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خود را آب گیری کرده است.

حسینی با تاکید بر اینکه سد وشمگیر در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب گیری شده است، گفت: این حجم از آب گیری معادل پنج درصد ظرفیت این سد است که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی دارد.

وی حجم آب گیری شده سدهای نگارستان، شهید امیری و شهید قربانی را به ترتیب ۱۱.۶، ۲.۷ و ۲.۹ میلیون متر مکعب معادل ۴۸، ۶۸ و ۴۸ درصد ظرفیت آنها اعلام کرد و ادامه داد: سد شهید دستغیب نیز با آب گیری حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب قریب به ۲۴ درصد حجم خود را پر شده می بیند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اینکه حجم پر شده سدهای کرند، دانشمند و اینچه برون به ترتیب ۱۰ هزار متر مکعب، ۱.۷ میلیون متر مکعب و ۹۰۰ هزار متر مکعب و معادل ۰.۳، ۱.۷ و ۰.۹ درصد ظرفیت آنهاست، اضافه کرد: میزان آب گیری سدهای آلماگل و آلاگل نیز به ترتیب ۲.۷ و ۱۷.۶ میلیون متر مکعب و معادل ۵۴ و ۳۲ درصد ظرفیت مخازن آنهاست.

حسینی با اشاره به اینکه حجم آب گیری شده سرهای گلستان در حال حاضر نسبت به سال قبل حدود ۲۳ میلیون متر مکعب کاهش داشته است، افزود: این به معنای خالی ماندن سدها به میزان ۹ درصد بیشار از سال گذشته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه