ارسال به دیگران پرینت

روز خبرنگار در کابل؛

خبرنگاران زن افغان خواستار بازگشت خود به رسانه‌ها شدند

تعدادی از خبرنگاران زن در کابل، از طالبان خواستند تا به آنها اجازه کار در عرصه‌ تخصصی خود داده شود.

خبرنگاران زن افغان خواستار بازگشت خود به رسانه‌ها شدند

تعدادی از خبرنگاران زن در کابل، از طالبان خواستند تا به آنها اجازه کار در عرصه‌ تخصصی خود داده شود.شماری از زنان در کابل به مناسبت روز ملی خبرنگار در افغانستان طی اعتراض نمادین از مسؤولان طالبان خواستند تا به آزادی مطبوعات احترام گذاشته و به تقویت رسانه‌ها و فعالیت زنان در حوزه تخصصی خود کمک کنند.

این معترضان خطاب به طالبان می‌گویند که خبرنگاران افغانستان سالها در مسیر اطلاع رسانی جان خود را از دست داده، و طالبان به‌جای وضع محدودیت‌ها، بایدبرای تامین امنیت و حل مشکلات اقتصادی خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش کنند.

آنها از مسؤولان رسانه‌‌ها در افغانستان خواسته‌اند تا زنان را به بهانه‌های مختلف و تبعیض جنسیتی از فعالیت خود باز نداشته و مسیر فعالیت آنها را با همکاری طالبان فراهم سازند.

بنا بر گزارشی از سوی نهادهای رسانه‌ای در افغانستان تا ۷۰ درصد خبرنگاران زن در این کشور از فعالیت‌های خود در رسانه‌ها بازداشته شده‌اند.

این متعرضان از جامعه جهانی خواستند، تا بر طالبان فشار لازم را برای خاتمه دادن به تعقیب، قتل و بازداشت خبرنگاران در افغانستان وارد کند.

در تازه‌ترین مورد طالبان نشر سریال‌‌های خارجی از رسانه‌ها را ممنوع اعلام کرده، و یک خبرنگار و یک مسؤول تلویزیون طلوع را نیز بازداشت کرده‌اند.

 

منبع : شفقنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه