ارسال به دیگران پرینت

زاینده‌رود

وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده

مدیر سد زاینده رود با اشاره به افزایش حجم ورودی آب به این سد، گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۸ درصد از مخزن زاینده رود آب دارد.

وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده

مدیر سد زاینده رود با اشاره به افزایش حجم ورودی آب به این سد، گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۸ درصد از مخزن زاینده رود آب دارد.

سید مجتبی موسوی نایینی اظهار داشت: حجم آب پشت سد زاینده رود روز جمعه ۲۷ اسفند ماه به ۲۶۹ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به افزایش ورودی آب به سد، افزود: هم اکنون ورودی به سد زاینده‌رود ۷۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

افزایش ۸ درصدی بارش در سرشاخه زاینده‌رود نسبت به بلندمدت

مدیر سد زاینده رود با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا امروز ۲۸ اسفندماه یک هزار و ۱۴۹ میلیمتر بوده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۹ میلیمتر و در بلندمدت ۱۰۶۴ میلیمتر بوده است.

موسوی نایینی اضافه کرد: طبق این آمار بارش‌های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد و در مقایسه با بلند مدت هشت درصد افزایش یافته است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کو تا حداقل ۸۰ درصد بعد با این بی آبی چرا زاینده رودو باز میکنید؟ دوباره تابستون با تانک میخواین برا مردم آب بیارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • هموطن ارسالی در

      خداکنه اینقدر بارندگی بشه
      ببینیم این سد زاینده رود هم سر ریز میشه یا نه ؟
      اینقدر برداشت میکنن که به خود زاینده رود چیزی نمی رسه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه