ارسال به دیگران پرینت

رنگ کردن تخم مرغ های عید

رنگ کردن تخم مرغ های عید با رنگ های غیر طبیعی +تصاویر

تخمه مرغ رنگی یکی از عضو های سفره هفت سین است که اکثر افراد دوست دارند آن را خود تزیین کنند که ما به شما در این راستا کمک می کنیم.

 رنگ کردن تخم مرغ های عید با رنگ های غیر طبیعی +تصاویر

تخمه مرغ رنگی یکی از عضو های سفره هفت سین است که اکثر افراد دوست دارند آن را خود تزیین کنند که ما به شما در این راستا کمک می کنیم.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ های عید با رنگ های غیر طبیعی

یکی از سنت های دیرینه و قشنگ مردم ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید نوروز تزیین تخم مرغ هفت سین است شاید می توان گفت از لذت بخش ترین قسمت کارهای مربوط به عید همین تزیین تخم مرغ ها باشد که با روش های خانگی درست می شود.

 

همه ما طالب خاص و متفاوت بودن هستیم و می خواهیم در مناسبت ها مخصوصاً در عید نوروز از لباس ها گرفته تا سفره هفت سین جذابیت زیادی داشته باشیم ، دلمان میخواهد خلاقیت هایی را به کار ببریم که هیچ کس نمی تواند آنها را انجام دهد. سفره هفت سین جزو موارد لاینفک سال نو است که همه ساله چه به عنوان المان شهری و چه به عنوان نمادی در خانه ها توجه ویژه ای به آن می شود و همه افراد بنا به سلیقه خود به آن زینت می بخشند تخم مرغهای سفره هفت سین یکی از گزینه هایی است که قشنگی خاصی به سفره میدهد که با روش های بسیار متنوعی تزیین و رنگ آمیزی می شود .

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین کهکشانی

برای آموزش رنگ آمیزی تخم مرغ های کهکشانی به رنگ های اکرولیک همچون آبی ، بنفش ، طلایی ، زرد ، نقره ای ، سیاه و سفید و یک قلمو یا مسواک و همچنین یک تکه ابر احتیاج است.

قبل از هر چیزی باید کاملاً تخم مرغ ها را به رنگ سیاه در بیاورید و بعد هر رنگی که از قبل داشتید را با سیاه مخلوط کنید پس از این کار رنگ های مخلوط شده را با ابر به شکل غیر هماهنگ روی تخم مرغ ها ضربه بزنید.

در آخرین مرحله با استفاده از قلم مو یا مسواک رنگ طلایی ، سفید نقره ای را روی تخم مرغ بپاشید و توجه داشته باشید که بین هر مرحله کمی صبر داشته باشید تا رنگ های قبلی به طور کامل خشک شوند.

تخمه مرغ کهکشانی

رنگ آمیزی تخم مرغ های تیله ای با استفاده از لاک ناخن نیلی

مواد لازم جهت تزیین تخم مرغ ظرف پلاستیکی ، یک لاک ناخن آبی رنگ و دستکش می باشد. ابتدا برای شروع کار اقدام به پر کردن سه چهارم یک ظرف با آب ولرم بکنید و سپس چند قطره لاک ناخن داخل آن ریخته و توجه داشته باشید هر اندازه که لاک بیشتری داخل آب بریزید به همان مقدار تخم مرغ ها پررنگ تر می شود و قسمت های رنگی بیشتری خواهد داشت.

سپس اقدام به غوطه ور ساختن تخم مرغ ها داخل آب بکنید و زمانی که قصد در آوردن آن ها از آب داشتید حتما از دستکش استفاده نمایید.

همین کار را می توانید با دیگر رنگها نیز امتحان کنید تا زمانی که رنگ آمیزی تخم مرغ ها به اتمام برسد.

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با طرح های طبیعت 

چیزی که در این روش مورد نیاز است شکوفه های طبیعی ، برگ یا گل و (یا هر چیزی که می خواهید طرح آن روی تخم مرغ های تان نقش ببندد) ، 1 کلم قرمز ، پوست پیاز قرمز ، 1 جوراب شلواری می باشد. 

در ابتدای کار گلبرگ یا برگ مورد نظرتان را به هر شکلی که سلیقه تان است روی سطح تخم مرغ بچسبانید سپس جوراب شلواری که از قبل داشتید را روی آن کشیده و با استفاده از یک کش اقدام به بستن آن بکنید به قدری سفت ببندید که گلبرگ از روی تخم مرغ تکان نخورد. 

طبق حالت قبلی که پیش از این آموزش دادیم تخم مرغ ها را داخل مایع رنگی غوطه ور کرده و بعد بیرون آورید و تا زمانی که خشک شوند صبر کنید پس از اینکه مشاهده کردید خشک شد مابقی چیزها مثل جوراب و گلبرگ را از آن جدا کنید تا رنگ آمیزی تخم مرغ کامل شود.

تخمه مرغ رنگی

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با پارچه 

چنانچه در منزل خود پارچه های رنگی قدیمی در طرح های مختلف دارید با استفاده از آنها می توانید به راحتی اقدام به رنگ آمیزی تخم مرغ های سفره هفت سین خود بکنید برای انجام این کار کافی است پارچه های ابریشمی یا تماماً سیلک را به کار ببرید به این شکل که پارچه ها را دور تا دور تخم مرغ پیچیده و انتهای آن را ببندید و بعد تخم مرغ ها را داخل ظرفی که حاوی نصف فنجان سرکه و آب است قرار دهید و تقریباً 20 دقیقه صبر کنید تا کاملاً بجوشند و سپس بعد از گذشت این مدت تخم مرغ ها را از داخل ظرف خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شوند و نتیجه کار را ملاحظه کنید. 

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با طرح اسفنجی 

روش جالب دیگری که میخواهیم به شما آموزش دهیم ایجاد یک طرح زیبا و فانتزی از بافت اسفنجی می باشد که تخم مرغ های شما را به طور خیلی خاص جلوه می دهد چنانچه رنگ های جامد برای رنگ کردن پوست تخم مرغ استفاده کرده اید به آسانی می توانید با استفاده از یک تکه اسفنج و مقداری رنگ سفید بعد از خشک شدن رنگ اولیه روی سطح رنگ شده تخم مرغ ها با ملایمت ضربه بزنید و فقط کافی است یک لایه نازک از رنگ سفید را با استفاده از اسفنج روی تخم مرغ ها بزنید.

تزیینات عید نوروز

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با اکلیل 

رنگ آمیزی تخم مرغ با استفاده از اکلیل یکی از شیک ترین مدل هایی است که سفره هفت سین شما را بیش از هر چیزی براق و چشم نواز تر می کند و جلوه خاصی به آن می بخشد چنانچه قصد دارید تخم مرغ های خود را با اکلیل تزیین کنید ابتدا قبل از هر چیزی تخم مرغ ها را به رنگ دلخواه خود رنگ کرده و سپس با استفاده از یک قلم مو اقدام به طراحی طرح مورد نظر خود روی پوسته تخم مرغ بکنید سپس با ریختن چسب روی طرحی که کشیده اید اقدام به ریختن اکلیل روی قسمتهای چسبی کرده و نتیجه کار را مشاهده کنید.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • دنیا ارسالی در

      خوب بود
      ممنونم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه