ارسال به دیگران پرینت

بازدید نوروزی رایگان کودکان از موزه‌های پایتخت

برنامه «کودک، خانواده و موزه» با هدف آشناسازی کودکان با موزه‌های آبگینه و فرش و بافت تاریخی تهران و سفرنامه نویسی نوروز در نوروز ۱۴۰۱ به صورت رایگان برگزار می‌شود.

بازدید نوروزی رایگان کودکان از موزه‌های پایتخت

 یکی از دغدغه های برنامه ریزان توسعه، آشناسازی کودکان و نوجوانان با مفاهیم فرهنگی و هویتی و تاریخی است، نخستین و مهمترین تاثیر آشنایی نسل های جدید با داشته های غنی فرهنگی، حس تعلق به سرزمین و ایجاد و افزایش روحیه صیانت و حفاظت از منابعی چون آثار تاریخی، آیین های فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی پیرامون منطقه زندگی آنها است.

نوروز بهترین فرصت است تا کودکان ۵ تا ۱۰ سال در کنار خانواده خود که روزهای تعطیل کاری را سپری می کنند در تهران گشتی بزنند و با حضور در موزه های معروف در قالب برنامه ای شاد و به زبان کودکانه با آثار و رویدادهای تاریخی آن آشنا شوند.

پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران می گوید: فضای فرهنگی و شاد را در قالب برنامه  کودک، خانواده و موزه  برای کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۰ در کنار والدین آنها در موزه های تهران مهیا کردیم و موزه ها و آثارشان توسط یک عروسک گردان به خانواده ها و فرزندان آنها معرفی می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران توضیح داد: در این برنامه که از ۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می شود خانواده ها به همراه کودکان خود از موزه‌های آبگینه و فرش و  همچنین بافت‌تاریخی تهران بازدید می‌کنند.

جانفشان گفت: این برنامه به صورت رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام باید عدد ۲ را به سامانه ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ پیامک کنند.

برگزاری مسابقه بزرگ سفرنامه‌نویسی نوروز 

همچنین در ایام نوروز با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رادیو فرهنگ،  مسابقه بزرگ سفرنامه‌نویسی ویژه سفرنامه‌های نوروزی در دو گروه سنی کمتر از ۱۸ سال و بزرگسال برگزار می شود.

مسابقه بزرگ سفرنامه‌نویسی (دست به قلم) ویژه سفرنامه‌های نوروزی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و در پایان مسابقه به ۲۸ سفرنامه برتر هدیه ارزنده اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند متن سفرنامه‌های نوروزی خود را به شماره ۰۹۱۰۸۹۲۰۶۰۴ ارسال کنند. همچنین برای آگاهی از مقررات مسابقه می‌توانند به تارنمای رادیوفرهنگ یا در فضای مجازی به نشانی radiofarhang.ir@ مراجعه کنند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه