ارسال به دیگران پرینت

در آخرین روز معاملاتی سال۱۴۰۰؛

سقف خرید سهام استقلال و پرسپولیس افزایش یافت

سقف خرید سهام سرخابی ها برای اشخاص حقیقی در روز شنبه ۲۸ اسفندماه، از ٣٠٠ هزارتومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا می کند.

سقف خرید سهام استقلال و پرسپولیس افزایش یافت

پس از اعلام تغییر سقف پذیره‌نویسی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای حقوقی‌ها و سبدها، در عرض ۲ روز بیش از سه هزار و ٦٧٠ میلیارد ریال از سهام سرخابی‌ها به فروش رسید.

مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

تا روز چهارشنبه ۳۱۵ هزار نفر سهام پرسپولیس و ۲۸۱ هزار نفر سهام استقلال را خریداری کردند.

۸۰ درصد سهام پرسپولیس و ۷۰ درصد سهام استقلال تا نهمین روز کاری پذیره نویسی افزایش سرمایه این ۲ شرکت از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت به فروش رسیده است و هنوز ۲۰ روز دیگر به پایان پذیره نویسی مانده است.

همچنین سقف خرید اشخاص حقیقی نیز در روز شنبه ۲۸ اسفندماه از ٣٠٠ هزارتومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا می کند، لذا باتوجه به میزان حداقلی سهام باقیمانده (حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای دو باشگاه) هواداران و علاقمندان مطلع باشند این امکان خرید تا سقف سه میلیون تومان فقط در روز شنبه ۲۸ اسفند فراهم است.

ارزش‌گذاری سرخابی‌ها طبق وعده داده شده در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه انجام و ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس سه‌هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام شد که این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به‌ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده، انجام شد و به تصویب اعضای هیات واگذاری رسید.

پس از اجرای این اقدام، واگذاری سرخابی‌ها یک گام به مرحله اجرا نزدیک‌تر شد و مسوولان به دنبال اجرای مرحله بعد یعنی ثبت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس بودند که این اقدام در روز شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) انجام شد و مسوولان درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس را گام پایانی واگذاری عنوان کردند.

با آغاز فرآیند واگذاری سرخابی ها، مهلت ۳۰ روزه پذیره نویسی از روز یکشنبه (۱۵ اسفند) مصادف با میلاد امام حسین (ع) آغاز شد.

در نخستین روز واگذاری، در مورد باشگاه استقلال ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و  ۹۰۳ سهم، توسط ۱۷۹ هزار و  ۱۸۵ نفر و در مورد باشگاه پرسپولیس ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ هزار نفر خریداری شد.

تا قبل از این در سال جاری، بیشترین تعداد مشارکت مردم در پذیره نویسی سهام به شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با تعداد ۱۵۱ هزار نفر تعلق داشت که سرخابی ها این رکورد را در دو ساعت شکستند.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه