ارسال به دیگران پرینت

علم‌الهدی: وقتی مردم در جهت مبارزه با استکبار قیام کنند، ظالم در صدد نابودی این مردم برمی‌آید؛ بنابراین ظلم و جور زیاد می‌شود

سید احمد علم‌الهدی امام‌ جمعه مشهد گفت: عده‌ای از افراد ناآگاه می‌گویند انجام هر اقدام اصلاحی و هر مبارزه‌ای با استکبار بی‌فایده است؛ چراکه تا زمین پر از ظلم و جور نشود، امام زمان ظهور نخواهد کرد. در حالیکه باید توجه داشت زمین وقتی پر از ظلم و جور می‌شود که تمام اهل آن عدالت‌خواه و استکبارستیز شوند. اگر مردم استکبار و حاکمیت ظلم را بپذیرند، در آن صورت دیگر مورد حمله ظالم قرار نخواهند گرفت، اما وقتی مردم در جهت مبارزه با استکبار قیام کنند، ظالم در صدد نابودی این مردم برمی‌آید و ظلم و جور زیاد می‌شود.

علم‌الهدی: وقتی مردم در جهت مبارزه با استکبار قیام کنند، ظالم در صدد نابودی این مردم برمی‌آید؛ بنابراین ظلم و جور زیاد می‌شود

امام‌ جمعه مشهد گفت: هرچه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در دنیا بیشتر شود، ظلم و جور استکبار هم بیشتر می‌شود و آقا امام زمان(عج) ظهور می‌کنند و دنیا را همان طور که پر از ظلم شده است، پر از عدل و داد می‌کنند.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد ضمن تبریک ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: این را بدانید حالتی که باعث می‌شود با عشق برای امام زمان‌گریه کنید، ناشی از توجهات خود حضرت است.

 وی ضمن بیان نقل قولی از مرحوم آیت‌الله خزعلی و تاکید بر اینکه تمام حرکت‌های جهادی نیرومند با توجه خاصه وجود مقدس امام زمان(عج) میسر می‌شود، عنوان کرد: حال ما توسط حضرت ولی عصر اداره می‌شود. روایت جابر که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است، شاید متواترترین روایت نبوی در بین شیعه و سنی است‌. پیامبر(ص) در این حدیث فرموده‌اند اگر از عمر دنیا یک روز باقی بماند، در همان یک روز مردی از اهل بیت من مبعوث خواهد شد و دنیا را پر از عدل و داد می‌کند، همان طوری که پر از ظلم و جور شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عده‌ای از افراد ناآگاه می‌گویند انجام هر اقدام اصلاحی و هر مبارزه‌ای با استکبار بی‌فایده است؛ چراکه تا زمین پر از ظلم و جور نشود، امام زمان ظهور نخواهد کرد. در حالیکه باید توجه داشت زمین وقتی پر از ظلم و جور می‌شود که تمام اهل آن عدالت‌خواه و استکبارستیز شوند. اگر مردم استکبار و حاکمیت ظلم را بپذیرند، در آن صورت دیگر مورد حمله ظالم قرار نخواهند گرفت، اما وقتی مردم در جهت مبارزه با استکبار قیام کنند، ظالم در صدد نابودی این مردم برمی‌آید و ظلم و جور زیاد می‌شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر شیعیان شرق عربستان به امام زمان کاری نداشتند و با ظلم مبارزه نمی‌کردند که فرزند ۱۷ ساله آنان گردن زده نمی‌شد. چون این مردم قیام کردند و در حال مبارزه با استکباراند، با فرزند آنان چنین کردند. فرزندی که در سن ۱۲ سالگی زندانی شد و در نهایت هم در سن ۱۷ سالگی گردن زده شد. پر شدن دنیا از ظلم و جور به خاطر ظلم‌ستیزی مردم است. پس هرچه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در دنیا بیشتر شود، ظلم و جور استکبار هم بیشتر می‌شود و آقا امام زمان(عج) ظهور می‌کنند و دنیا را همان طور که پر از ظلم شده است، پر از عدل و داد می‌کنند. پس روایت جابر بر این مسئله دلالت دارد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در حال حاضر در یک پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: پیچ تاریخ یعنی وقوع اتفاقی که ناگهان باعث عوض شدن مسیر ثابت تاریخ شود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما، دنیا در حال حرکت به یک سمت بود و الان هم در سایر نقاط کره زمین به همان سمت در حال حرکت است و به سوی حاکمیت ظلم، الحاط و کفر می‌رود. اما ناگهان این مسیر پیچ می‌خورد و به سمت عدل و داد می‌رود. الآن ما در آن پیچ تاریخی قرار داریم.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در همین چند روز گذشته مقام معظم رهبری در پیامی که به پنجاه و ششمین نشست اتحادیه دانشجویان انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ابلاغ کردند، فرمودند این حوادث مسیر تاریخ را بعد از جنگ جهانی دوم عوض می‌کند. پس از جنگ جهانی دوم اسرائیل را درست کردند تا با توسعه آن، سفره اسلام را از این منطقه جمع کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: ۷۰ سال می‌گذرد و ببینید که اسرائیل به چه ذلت و نکبتی افتاده است. این پیچ تاریخ است. تاریخ و زمانه پیچ خورد و مسیرش تغییر کرد و این‌ پیچ تاریخ دقیقا به نقطه‌ای متوجه است که دنیا عدالت‌خواه می‌شود. مردم به جایی می‌رسند که متوجه می‌شوند جز حاکمیت الهی هیچ چیزی نمی‌تواند عدالت را تامین کند و در خط اجرایی حاکمیت الهی به دنبال مظهر خدا می‌گردند و مظهر خدا بر روی کره زمین هم امام زمان است که به همه چیز جهت‌دهی می‌کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سالار ارسالی در

      باعث وبانی ظلم خودتان هستید چرا جلو فساد رو نمیگیرید چرا جلوی اختلاسهای کلان رو نمیگیرید چرا جلو حقوقهای نجومی رو نمیگیریدچرا جلو زمین خواری رو نمیگیرید چرا جلو پارتی بازیهای کلان رو نمیگیرید چرا جلو تبعیض رو نمیگیرید این همه ظلم به مردم

    • ناشناس ارسالی در

      مواظب این علم الهدی باید بود مبادا اینهمه آگاهی ونبوغ را بدزدند این موجودات هر هزار سال یکبار پا به عرصه دنیا میگذارند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه