ارسال به دیگران پرینت

شکایت 1 میلیارد دلاری کهنه سرباز آمریکایی از ایران

مایکل وایت حدود 2 سال پیش در چارچوب یک توافق تبادل زندانیان بین آمریکاو ایران، از زندان آزاد شد و به آمریکا بازگشت.

شکایت 1 میلیارد دلاری کهنه سرباز آمریکایی از ایران

یکی از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکا که نزدیک به 2 سال بنا به اتهامات امنیتی در ایران زندانی بود، از دولت ایران به اتهام "ربوده شدن، گروگان گیری و شکنجه شدنش" به دادگاهی در آمریکا شکایت کرده و خواستار دریافت 1 میلیارد دلار غرامت از اموال ایران شده است.

"مایکل وایت" کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا از آنچه که "آزار و اذیت طولانی و مستمر" در دوران زندان در ایران می گوید، خواهان دریافت غرامت 1 میلیارد دلاری شده است.

او در شکواییه خود مدعی شده ماموران زندان در ایران او را شکنجه کرده اند؛ از جمله کتک زدن و مشت زدن، شلاق زدن به پاهایش، محرومیت از غذا و نوشیدنی، و تحت فشار قرار دادن برای اعتراف به جاسوسی برای دولت آمریکا.

ادعاهای مطرح شده در این شکایت 31 صفحه ای، منعکس کننده ادعاهای مطرح شده توسط او در دست نوشته ای 156 صفحه ای است که او پشت میله های زندان نوشته و نسخه ای از آن به دست آسوشیتدپرس رسیده است.

او مدعی شده در تابستان 2018 توسط زنی که "دوست دخترش" می‌دانست در ایران اغوا شده تا توسط ماموران دولت ایران ربوده و به زندان بیفتد. او به اتهام همکاری با دولت ایالات متحده علیه ایران - اتهاماتی که در دادنامه می گوید ساختگی است - متهم و به 10 سال زندان محکوم شد.

این شکایت همچنین ادعا می‌کند که زندانی شدن وایت تلاشی از سوی ایران برای گرفتن امتیاز از دولت ترامپ و "ایجاد اهرم‌هایی برای دیپلماسی" پس از خروج ترامپ در سال 2018 از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) بود.

این شکایت در دادگاه فدرال در شهر "واشنگتن دی سی" تنظیم شده است. علاوه بر وایت، شاکیان دیگر این پرونده شامل مادر و 2 برادر او هستند.

مایکل وایت پس از آزادی از زندان در کنار "برایان هوک" مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا

شکایت 1 میلیارد دلاری کهنه سرباز آمریکایی از ایران


در صورت رسیدگی به این شکایت و صدور حکم از سوی قاضی، دادگاه می تواند وایت را قادر ‌سازد تا از صندوقی که برای قربانیان اقدامات تروریستی تحت حمایت دولت ایجاد شده است، خسارت دریافت کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ژوئن 2020 ترتیبی داد تا او را به عنوان بخشی از توافقی مبادله زندانیان، با "مجید طاهری" یک پزشک آمریکایی-ایرانی که در ایالات متحده به دلیل نقض تحریم‌ها زندانی شده بود، مبادله کند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      علت ان که چرا سخت افزار مخصوص گیم قسمت ایران سخت و
      گران
      به خاطر این است که نقشه راه جهان به کشور ایران رسیده.... چون مردم اروپا و امریکا و سایر کشور چون دین اسلام ندارند همیشه در جهنم ....و زشت و بی فکری مردم ایران با این اگاهی بشینند گیم بازیکنند
      چرا قسمت را خدا نزاشته به خاطر این چون ماید شما بشنید مسنتد و فیلم و بنویسد مردم جهان نجات بدید فرض کنید همیشه در اتش می روند و ما گیم بازی درست نیست اگر ان ها به راه راست بزارید قیمت گیم در ایران ارزان میشه علت این اصلآ هم به کسی ربط نداره ؟

      • ناشناس ارسالی در

        وضعیت آمریکا گل وبلبل که نیست !حتما به پیسی خورده اونام که به دشمنان ایران باج میدن خواسته یه چیزی کاسب بشه بتونه زند گیشو بچرخونه

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی مبادله می‌شوند باید این قبیل کارهای حقوقی با دولتشان با نامه کتبی حل و فصل شود، ایران هم شکایتنامه ای تنطیم و تقاصای دو میلیارد دلار کند چون دکتر با شخصی بیسواد زمین تا آسمان توفیر دارد، همچنین بابت کودتا ها و جنگها و ذ دزدی‌ها هم شکایت‌های سنگین تنطیم شود.

    • اوطالبی ارسالی در

      این سگ ها ارزش این همه هزینه را دارند ؟

    • محمد ارسالی در

      بنده هم‌ بدلیل جنگ تحمیلی عراق علیه کشورم ایران که با تشویق وپشتیبانی آمریکا بعنوان جانباز۳۰٪ادعای غرامت یک میلیارد دلاری از آمریکا رادارم زیرا بیش از ۳۷سال هست که هم خودم دردجسمانی میکشم هم خانواده ام بخاطردرد روحیم که همان اعصاب وروانم است دچار درد وناراحتی فراوان شدند.امیدوارم ما صاحب داشته باشیم تا بتوانند حق بنده را وصول کنند.

    • بهروز ارسالی در

      خب پزشک ایرانی هم که تبادل شده بره شکایت کنه دو ملیارد دلار درخواست کنه ، اگه هرت پرت یه

    • علی ارسالی در

      با سلام یک میلیارد دلار کمه شما بیشتر درخواست کنید ، البته زمانی خواهد رسید که دولتمردان شما غرامت های وارده به ملتهای مسلمان را آن هم همانند خود شما خواهد پرداخت.خیلی خوش اشتها تشریف دارند

    • رضا ارسالی در

      این کهنه سرباز هیکلش به اندازه یک ریال ارزش ندارد، حال یک میلیارد دلار درخواست غرامت دارد ؟؟؟؟؟ شاید فکر کرده است زمان قبل انقلاب است که حق توحش دریافت می کردن نه اقای یانکی در ایران در سال 1357 انقلاب شده ،شما زمان و تاریخ را فراموش کردید ،این قانون در حدود 40سال پیش توسط امام خمینی (رضوان الله علیه ) به زباله دان تاریخ انداخته شد . دوران باج دادن و باج گرفتن تمام شده .

    • سعید مهرافروز ارسالی در

      چقدر خوش اشتهان

    • مهرداد علی خانی ارسالی در

      ‌کاری به شکایت ندارم ولی اگه عنون شکایت پرداخت یک میلیارد غرامت باشه قضیه حقوقی است نه کیفری که از عنوان شکایت بسنده بشه قضیه فرق می‌کند سوال اینست هزینه دادرسی سرسام آور رو پرداخت کرده یا اعسار داره و یا اینکه دادخواست برچه اساس مطالبه یک میلیارد دلار است آیا تامین دلیل گرفته یا نوشته مطالبه خسارات طبق نظر کارشناسی کلا قضیه مشکوکه و از لحاظ شکلی اشکال داره تازه مبنای محل اقامت خوانده هم هست کلا نتیجه نمیگیره این سرباز احتمالا روانی چیزی هست

    • طبا ارسالی در

      همچین راحت می نویسید یک صندوق ! که انگار نه انگار این پول ملت ایرانه که در صورت تایید دادگاه باید به طرف پرداخت بشه !!! اگر جاسوس بوده چرا آزاد شده ؟ اگر هم نبوده چرا ملت تاوان ندانم کاری عده ایی رو باید بدهند ؟

    • فقیر ایرانی محروم از خدمات ارسالی در

      آره حالا امریکا از سر بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولین ایران و از دلارهای بلوکه شده ی مردم ایران که هیچوقت برای رفاه مردم ایران استفاده نمیشه ، یک میلیارد دلار رو به این جاسوس حرامزاده پرداخت میکنند، اونا به هر دلیلی که شده میخوان به علت کوتاهی مسئولین ما پول کمتری به ایران بدهند.

    • ناشناس ارسالی در

      این حرامزاده رو اگه اعدامش می کردند ورافت اسلامی اگه سایه نمی افکند بر روی دشمنان این ملت خیلی از مشکلات امروز را مردم نداشتند.

    • ناشناس ارسالی در

      در حالی که اکثرکهنه سربازان آمریکایی دست به خودکشی می زنند و البته در آینده این سرباز هم به همون جرگه می پیوندد دولت مردان خبیث آمریکایی در نگاهی ابزاری برای چپاول دیگر کشورها جهت تراز بهای انرژی خود دسیسه چینی می کنند و درنهایت هم او را سربه نیست می کنند که ابن چپاول را به حساب خود واریز کنند

    • ناشناس ارسالی در

      به احتمال زیادانها یک کشتی نفتی را تصاحب و نفتش را به ازای تسویه با ایشان پرداخت می شود :و بعدازان هم ایران(مانند قبل) می گوید کشتی از ایران نبوده و .....بیچاره مردم و حکومت نادان

    • ناشناس ارسالی در

      بابا به این کمیته امداد بگین علاوه بر افغانستان و ترکمنستان . آذربایجان ویمن و فلسطین و ... یک شعبه توی آمریکا بزنه تا این گدا گودوله را هم تحت پوشش بگیره که خودشون اذیت نکن.

    • بختیاری ارسالی در

      فردا میرم دادگاه بابت تحریم 85 میلیون ایرانی وفشاراقتصادی وهزارمورددیگربرای مدت 45 سال تقاضای یک تریلیون دلارغرامت میکنم شکایتم هم وجهه قانونی دارد

    • محمد ارسالی در

      اگه تو رو می کشتن راحت تر بود فوقش یه دیه به خانوادت می دادن حالا شکایت کردین یک میلیارد دلار بگیری . ارزش شما آمریکایی ها تف هم نیست باز بیان غرامت بگیرین تقصیر ماست باید یه جوری شکنجت می کردن که نه حرف می زدی نه میدیدی نه راه می رفتی و نه هم .... . گور به گور شده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه