ارسال به دیگران پرینت

حمله روسیه به اوکراین

اتحادیه اروپا معامله با شرکت‌های نفتی روسیه را ممنوع کرد

اتحادیه اروپا در ادامه فشار مضاعف به روسیه به دلیل حمله به اوکراین، معامله با شرکت‌های روس نفت، ترانس نفت و گازپروم نفت را ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا معامله با شرکت‌های نفتی روسیه را ممنوع کرد

اتحادیه اروپا در ادامه فشار مضاعف به روسیه به دلیل حمله به اوکراین، معامله با شرکت‌های روس نفت، ترانس نفت و گازپروم نفت را ممنوع کرد.اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب در دور جدید تحریم‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین، معاملات با شرکت‌های روس نفت، ترانس نفت و گازپروم نفت را ممنوع کرد. اما معامله‌ای که شامل سوخت‌های فسیلی و سایر مواد خام است را استثنا کرده است.

براساس این گزارش، این اتحادیه "رومن آبراموویچ" میلیاردر روسی و دیگر الیگارش‌ها را نیز در فهرست سیاه قرار داد.

فرانسه نیز در روز سه‌شنبه که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اعلام کرد که این اتحادیه در مشورت با شرکای بین‌المللی خود بسته چهارم تحریم‌ها علیه نهادها و اشخاص دخیل در تهاجم علیه اوکراین و همچنین چندین بخش از اقتصاد روسیه، را تصویب کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه همچنین بیانیه‌ سازمان تجارت جهانی «در مورد تعلیق اجرای بند مطلوب‌ترین کشور برای روسیه و تعلیق درخواست بلاروس برای الحاق به WTO را تأیید کرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا اقدامات سختی را برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، سیستم مالی این کشور و الیگارشی‌های پر قدرت در پیش گرفته است. هفته گذشته کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه ۱۶۰ فرد موافقت کردند و محدودیت‌های جدیدی را بر صادرات فناوری ناوبری دریایی و ارتباطات رادیویی افزودند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند سه بانک بلاروسی را از سوئیفت حذف کنند. در مجموع اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا اکنون علیه ۸۶۲ فرد و ۵۳ نهاد اعمال می شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه