ارسال به دیگران پرینت

صنعت خودرو ایران

کاهش 15 درصدی قیمت خودروها در سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش 15 درصدی قیمت خودروها در سال آینده خبر داد.

 کاهش 15 درصدی قیمت خودروها در سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش 15 درصدی قیمت خودروها در سال آینده خبر داد.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نشست خود با خبرنگاران ضمن تشریح مسائل و مشکلات صنعت خودرو و توضیح در این حوزه، ‌به افزایش تولید ١.۵ برابری تیراژ تولید خودرو نسبت به سال ١۴٠٠ اشاره کرد و از کاهش ١۵ درصدی قیمت تمام شده خودروها از محل همین افزایش تولید خبر داد.

  وی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: صنعت خودرو ایران نه آنقدر دارای مشکلات است که بتوان آن را حذف کرده و نادیده گرفت. ظرفیت‌های بسیاری در صنعت خودرو وجود دارد اما چالش‌های بسیاری هم در خود جای داده است که  مربوط به امروز و دیروز صنعت هم نیست. بالغ بر ٣٠ الی ۴٠ سال است که صنعت خودرو پرچالش و مورد توجه بوده است.

این مقام عالی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه آنچه بسیار حائز اهمیت است، این است که یکبار مسائل صنعت خودرو تحلیل و بررسی و راه‌حل‌ها پیدا شود، گفت:  راه‌حل‌ها باید با جدیت پیگیری شوند. در حوزه‌هایی همچون خودرو که به شدت نسبت به آن نقد وجود دارد، چنانچه برنامه‌های دقیق طراحی و با جدیت پیگیری شود، حتماً موفقیت حاصل خواهد شد.

 
 

 

 

 

فاطمی‌امین در رابطه با موضوع کیفیت خودروها، ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بحث‌ ارتقاء کیفیت خودروها، خاطر نشان کرد: ۶٣ درصد یک خودرو مرتبط به قطعات، ٢۶ درصد مرتبط با مونتاژ کاری و ١١ درصد مرتبط با پلتفرم و طراحی است. در حقیقت خودرویی که طی ١٠ الی ٢٠ سال تولید می‌شود، دیگر جایی برای ارتقا کیفیت نخواهد داشت لذا تمرکز بر بر قطعات، مونتاژ و مهتر از آن پلتفرم ضروری است.

 
 

وی تصریح کرد:  متاسفانه طی سال‌های اخیر به بحث توسعه محصول توجه جدی نشده و پلتفرم‌ها تغییر چندانی نداشته‌اند لذا باید به سمت توسعه محصول حرکت شود.

 

 

فاطمی‌امین دیگر مشکل کیفیت پایین خودروها را عدم ارتباط مناسب قطعه‌سازان و خودروسازات دانسته و گفت: زمانیکه خودروی رنو در ایران تولید می‌شد همه از میزان کیفیت آن رضایت داشتند و علت آن ارتباط خوب خودروسازان با زنجیره تامین و قطعه‌سازان بود. در آن زمان خودروساز متعهد به پرداخت حداکثر دو ماهه (۶٠ روز) مطالبات قطعه‌ساز بودند اما اکنون مطالبات قطعه‌سازان به ١٢٠ روز هم می‌رسد.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه