ارسال به دیگران پرینت

بیشترین قربانی چهارشنبه‌سوری کدام گروهند؟

مخفی‌گاه مواد محترقه بچه‌ها کجاست؟

یک کارشناس اورژانس و فوریت‌های پزشکی در سمنان گفت: دانش‌آموزان و محصلین بیشترین فراوانی را در بین آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری دارند.

مخفی‌گاه مواد محترقه بچه‌ها کجاست؟

پژمان فراتیان اظهار کرد: عمده آسیب‌های ناشی از مراسم های مرتبط با چهارشنبه آخر سال،براساس آمارها  مرتبط با گروه‌های سنی بین 6 تا 20 سال است.

وی از دانش آموزان به عنوان مهمترین گروه آسیب پذیر در بین این بازه سنی نام برد و افزود: با توجه به دربرگیری حوادث در بین گروه محصلین بی‌تردید با توجه به نقش نظارتی والدین و خانواده‌ها مهمترین گروهی هستند که می تواندد نقش موثری در پیشگیری از وقوع این حوادث داشته باشند.

این کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم نظارت و کنترل بر خریدهای دانش آموزان در این مقطع تاکید و تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزان در این دوره ممکن است که به صورت مخفیقانه اقدام به خرید محصولات آسیب زا کنند لذا کنترل و نظارت خانواده ها در این مقطع می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: مواردی در گذشته وجود داشته که افراد مواد محترقه را خریداری و در جیب خود نگهداری کرده و همین سبب بروز حادثه برای وی شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: موردی نیز وجود داشته که پس از خریداری این مواد، حین حمل آن، حادثه رخ داده و متاسفانه افراد آسیب های جدی دیدند.

وی با اشاره به تجربیات سال های گذشته گفت: معمولا بچه‌ها پس از خریداری مواد محترقه و آسیب‌زا ، آنها را در جیب، کمد، وسائل شخصی و...نگهداری کنند لذا انتظار می رود برای پیشگیری از حوادث خانواده‌ها با نظارت و کنترل بر فرزندان خود، همکاران ما را بیش از پیش یاری کنند.

بیشترین آسیب دیدگان از حوادث چهارشنبه سوری گروه محصلان هستند که مخفیانه مواد محترقه را خریداری و در جیب لباس یا کمد خود مخفی کرده اند.

وی با اشاره به وقوع حوداث مشابه در چهارزشنبه های آخر سال از عموم شهروندان و خصوصا اولیا و والدین خواست در این یکی دو روز نظارت دقیقی بر فرزندان خود داشته باشند.

کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سمنان همچنین از عموم شهروندان خواست در صورت وقوع حادثه نیز با رعایت خونسردی، در اولین فرصت با مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تماس بگیرند. همچنین در صورت بروز آتش سوزی همزمان از طریق سامانه 125 با آتش نشانی تماس بگیرند تا ماموران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه های خدمات رسان به سرعت، به‌موقع و در سریع ترین زمان ممکن بر سر صحنه حادثه حاضر شوند.

 

 

 

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه