ارسال به دیگران پرینت

گوشت گوسفند | قصابی‌ | بازار | رژیم های غذایی

چرا گوشت گوسفند در قصابی‌ها کمیاب است؟

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه درباره دلایل کمبود گوشت گوسفند در قصابی‌ها توضیحاتی ارائه داد.

چرا گوشت گوسفند در قصابی‌ها کمیاب است؟

حسن آمویی با بیان اینکه کمبود گوشت گوسفند وجود دارد و مسئولین نیز به آن آگاهند، گفت: اصلی‌ترین دلیل این موضوع صادرات غیرقانونی دام است.

وی ادامه داد: متاسفانه از استان‌های دیگر به میدان دام کرمانشاه می‌آیند و دام سبک را برای خروج غیرقانونی خریداری می‌کنند و همین امر باعث کمبود در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به تاثیرپذیری مستقیم قیمت دام سبک از عرضه و تقاضا، یادآور شد: وقتی عرضه کم باشد قیمت‌ها بالا می‌رود، به عنوان مثال اخیرا قیمت بره ماده در میدان دام کیلویی 75 هزار تومان و بره نر 80 هزار تومان است.

آمویی قیمت تمام شده گوشت گوسفندی درهم برای قصابی ها را حدود 170 هزار تومان اعلام کرد و  افزود: این در حالیست که بر اساس مصوبه تنظیم بازار باید گوشت گوسفند کیلویی 140 هزار تومان فروخته شود و در این شرایط بسیاری از قصابی‌ها چون باید گوشت گوسفند را با ضرر بفروشند، از آوردن آن خودداری می‌کنند و یا گاهی برای اینکه مشتریان چندین ساله خود را از دست ندهند مجبورند با مقداری ضرر گوشت گوسفندی را بفروشند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، اگر فکری به حال این وضعیت نشود، با توجه به آنکه در آستانه افزایش مصرف ماه رمضان هم هستیم، احتمال کمبود بیشتر گوشت گوسفند وجود دارد.

آمویی با بیان اینکه گاهی برخی فکر می‌کنند راهکار مدیریت بازار گوشت جریمه قصابان است، عنوان کرد: تنها راهکار تشدید نظارت بر میدان دام و جلوگیری از خروج دام از استان است.

به گفته آمویی دام سبک در کرمانشاه به میزان مناسب وجود دارد و اگر جلوی خروج آن گرفته شود، قیمت‌ها شاید کمتر نشود، اما از این که هست بالاتر نخواهد رفت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه