ارسال به دیگران پرینت

نوروز | واکسیناسیون | کرونا | ماسک | سفر

دستور دادستان کل کشور برای ارتقای امنیت و نظم عمومی در تعطیلات نوروز

دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد به منظور صیانت از حقوق مردم در تعطیلات نوروزی، کشیک قضایی تشیکل دهند و از اعطای مرخصی به سارقان حرفه‌ای خودداری کنند.

دستور دادستان کل کشور برای ارتقای امنیت و نظم عمومی در تعطیلات نوروز

در این بخشنامه که در ده بند تنظیم شده است با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۱، بر ارائه خدمات ویژه قضایی به مردم عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکید شده است.

در این بخشنامه به برقراری واحد کشیک نوروزی در دادسرا‌ها برای ارائه خدمات قضایی، برنامه ریزی برای نظارت بر ضابطان قضائی و بازرسی منظم از بازداشتگاه‌ها، نظارت بر مجرمان سابقه دار و عدم اعطای مرخصی به سارقان حرفه‌ای به منظور پیشگری از وقوع جرائم در تعطیلات و اتخاذ تدابیر لازم توسط پلیس راهور در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و صیانت از جان انسان‌ها تاکید شده است.

همچنین، ممانعت از تغییر کاربری اراضی ملّی، منابع طبیعی توسط سودجویان با همکاری سازمان‌های ذی مدخل و در صورت ارتکاب جرم، رسیدگی فوری و اتخاذ تصمیمات قضائی لازم در واحد کشیک قضایی، نظارت لازم توسط مسئولین تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و تشکّل­های صنفی بر رستوران‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و برخورد با متخلفان مربوطه، ایجاد هماهنگی لازم با عوامل وزارت نیرو جهت استانداردسازی روشنایی معابر و رصد شبانه ­روزی توسط مأمورین نیروی انتظامی به منظور کاهش جرایم سرقت از جمله موارد دیگری است که در این بخشنامه بر آن‌ها تاکید شده است.

همکاری با مسئولان بهداشت و درمان و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعّات خانوادگی بمنظور کنترل و کاهش ابتلا به کووید ۱۹ و رصد مستمر و پایش هدفمند اقدامات احتمالی دشمنان و معاندان نظام در آلوده سازی افکار عمومی و پیگیری جرایم ارتکابی از جمله موراد دیگری است که در این بخشنامه آمده است.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه