ارسال به دیگران پرینت

اولیانوف: بن بستی در مذاکرات نیست

مذاکره کننده روسیه در گفتگوهای وین تاکید کرد: بن بستی در مذاکرات وجود ندارد.

اولیانوف: بن بستی در مذاکرات نیست

میخائیل اولیانوف در جمع خبرنگاران گفت در پاسخ به سوالی درباره توئیت جوزپ بورل گفت: بن بستی در مذاکرات نیست. می دانید که مذاکره کنندگان اروپایی هفته پیش رفتند و سایرین هم شاید چنین کاری کنند. ما در ارتباط با هم خواهیم بود. 

وی افزود: آنچه که مهم است و باید بگویم این است که جمع بندی توافق فقط به روسیه بستگی ندارد. بازیگران دیگری هم هستند که نیاز به زمان بیشتری دارند. و دغدغه های بیشتری دارند.

اولیانوف در پاسخ به این پرسش که این وقفه چقدر طول خواهد کشید گفت: می‌توانم بگویم که ما خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات در زودترین زمان ممکن هستیم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم. 

همزمان با این اظهارات اولیانوف، انریکه موا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا نیز گفت: بر سر همه چیز به توافق رسیده‌ایم و باید به پایتخت‌ها برگردیم تا مشکل پیش آمده را سریع حل کنیم و برگردیم.

وی افزود: به نقطه ای رسیدیم در مذاکرات که باید مکثی کنیم و به پایتخت ها بازگردیم. من با همه هیئت‌ها همکاری خواهم کرد تا هر چه سریعتر بر این موضوعات فائق آییم و  دوباره بازگشته و مذاکرات را با موفقیت به اتمام برسانیم و به نظر من این امر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت که مذاکرات وین "به دلیل برخی فاکتورهای خارجی" نیازمند توقف است.

او مدعی است که متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

ادعای بورل درباره آماده بودن متن نهایی در حالی است که منابع نزدیک به مذاکره‌کنندگان ایرانی تاکید می‌کنند هیچ متنی نهایی نشده و همچنان 2 الی 3 موضوع اصلی و فرعی بر روی میز باقی است.

ایران تاکید کرده است که تا درباره این مسائل باقی‌مانده آمریکا و اروپا تصمیم سیاسی لازم را نگیرند، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

این موارد، برخی موضوعات تحریمی است که به انتفاع اقتصادی ایران از لغو بعضی دیگر از تحریم‌ها کاملاً مرتبط است.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه