ارسال به دیگران پرینت

تبیان

خبرگزاری تبیان: آنجلینا جولی، سفیر صلح یا بازوی تبلیغاتی ناتو؟!

خبرگزاری تبیان نوشته است: در سال‌های اخیر چه تصاویری از آنجلینا جولی در رسانه ها دیده‌اید؟ بازیگری که به دیدن کودکان فقیر و آواره در افریقا می‌رود.

خبرگزاری تبیان: آنجلینا جولی، سفیر صلح یا بازوی تبلیغاتی ناتو؟!

خبرگزاری تبیان: آنجلینا جولی، سفیر صلح یا بازوی تبلیغاتی ناتو 

خبرگزاری تبیان نوشته است:

در سال‌های اخیر چه تصاویری از آنجلینا جولی در رسانه ها دیده‌اید؟ بازیگری که به دیدن کودکان فقیر و آواره در افریقا می‌رود. در مورد آسیب‌های زنان در افغانستان صحبت می‌کند و به بازدید کمپ‌های پناهندگی می‌رود. این همان تصویری است که ناتو به دنبال آن است. 

ناتو به عنوان یک اتحاد امنیتی و نظامی شناخته می‌شود. با وضعیتی که لیبی و افغانستان بعد از حمله‌ی ناتو به آن دچار شدند، چهره ناتو در افکار عمومی مخرب و ویرانگر تصویر شده است. به همین دلیل این سازمان در تلاش است تا چهره‌ی خود را بازسازی کند.  

یکی از بهترین‌ ابزارهایی که که می‌تواند در فرایند اصلاح تصویر ناتو به آن کمک کند استفاده از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی و فرهنگ عمومی است. فضاهایی که در اختیار سلبریتی‌ها است. 

تصور عمومی از آنجلینا جولی چیست؟ کسی در این سال‌ها خود را وقف فعالیت‌های بشر دوستانه صرف کرده و نماینده ویژه سازمان ملل در امور پناهندگان است و اخبار حمایت او از زنان و کودکان افغانستان دائما منتشر می‌شود. جوبی در میان مردم به مادر صلح جو معروف شده است. 

سال ۲۰۱۸ در اتفاقی بی‌سابقه، ناتو آنجلینا جولی را به مقر اصلی خود در بروکسل دعوت کرد. جولی در این رویداد از همکاری با ناتو برای مقابله با خشونت علیه زنان در مناطق جنگ‌زده خبر داد! خیلی زود رسانه‌های احتماعی تصاویر دیدار او را منتشر کردند. 

مجله‌های مربوط به سلبریتی‌ها که طبیعتا پیش از این در آن‌ها اثری از ناتو نبود، تصاویر دیدار آنجلینا با دبیر کل ناتو را منتشر کردند. مجله‌هایی که بیشتر مخاطب آن‌ها را زنان و جوانان تشکیل می‌دهند! ناتو برای این مجله‌ها به خودی خود اهمیت نداشت، اما وقتی پای بازیگر معروفی در میان باشد مسئله فرق می‌کند. 

استفاده از سلبریتی‌ها بعنوان نماد چند سالی است که دنبال می‌شود. چرا که آن‌ها میتوانند طیف گسترده‌ای از جوانان را بدون صرف هزینه با خود همراه کنند و افکار عمومی را به سمتی که می‌خواهند حرکت دهند. کشور باربادوس، چندی پیش ریانا را که اصالتا اهل باربادوس است به عنوان سفیرجذب سرمایه‌گذاری و گردشگر معرفی کرد. 

اخباری که از نشست ناتو با آنجلینا منتشر شد نشان می‌داد ناتو روی جاذبه‌های بصری حساب ویژه باز کرده بود. بیشتر رسانه‌ها در پوشش خبری به لباس‌های آنجلینا جولی توجه کرده بودند. تصویر نشستن جولی کنار دبیر کل ناتو و احترام او به جولی، از ناتو تصویر احترام به زنان مخابره می‌کرد. پیام این تصاویر برای جهان چیست؟ جز این که ناتو به دنبال مقابله با خشونت علیه جهان است؟

منبع : تبیان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ناتو از روز شکل گیری اش تا کنون جز ویرانی برای بسیاری از کشورها از زیر ساخت ها گرفته تا خانه و کاشانه را بر سر ملتها ویران کرده دیدارریاکارانه جولی دردی از مردم آواره و درمانده دوا نمی کند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه