ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | روسیه

بدعت‌ها و شوخی‌های خطرناک با روح اینترنت و قوانین تجارت جهانی | خطر پایان شبکه جهانی

متنی به قلم آرش کریم‌بیگی که در قالب یک توییت نوشته و منتشر شده است.

بدعت‌ها و شوخی‌های خطرناک با روح اینترنت و قوانین تجارت جهانی | خطر پایان شبکه جهانی
جنگ #اوکراین حتما بده ولی اتفاقاتی که داره در حوزه‌ی #اینترنت و فناوری به اسم حمایت از اوکراین یا فشار به #روسیه میفته بعضا بدعت‌ها و شوخی‌های خطرناکی با روح اینترنت و قوانین تجارت جهانی هستش که میتونه به فروپاشی اینترنت و شرقی-غربی سازی اینترنت و پایان #شبکه_جهانی منتهی بشه: 
غول‌های اینترنتی مثل #متا، #گوگل و #اپل، که خودشون رو شرکت‌های فناوری بی‌طرف معرفی می‌کردن، حالا بعضا اقداماتشون رو از دولتهای غربی زودتر شروع کردند و در پاسخ به حمله روسیه، عرضه محصولات و خدمات خودشون را در روسیه ممنوع کردند و #فناتحریم بر علیه دولت و ملت روسیه راه انداختن.

FNd0JH1XwAAroDq

از اون ور گود؛ اینترنت برای کاربران روس هم در حال تغییره: #توییتر و #فیسبوک #فیلتر شدن، #تیک_تاک چینی به روس‌ها اجازه ارسال پست نمیده، گزارش شده که پلیس مردم رو تو خیابون میگرده تا چک کنه توی گوشیشون چی دارن، از ISPهای روس هم خواسته شده #نسخه_روسی_اینترنت رو آزمایش کنند.

FNd0JnOXoAMm4tz

دولت اوکراین و گروهها مدام به شرکتهای فناوری فشار میارن ارایه خدمات در روسیه رو ممنوع کنه و فهرست شرکت‌های فناوری که از تجارت یا فروش محصولات و خدماتشون تو روسیه خودداری می‌کنند روز به روز در حال افزایش هستش و حالا تمرکز اوکراین روی قطع کامل اینترنت به روی روسیه متمرکز شده!!

FNd0KA0X0AwKwzn

از آیکان خواسته شده که #دامین سطح بالای روسیه .ru رو به همراه گواهینامه‌های SSL کشوریش لغو کنه! البته #آیکان تا اینجا گفته شعارش "یک جهان، یک اینترنت" هستش و تحریم جزو ماموریتش نیست ولی یادمون باشه؛ تهش آیکان آمریکاییه! اوکراین از #کلودفلر هم خواسته تا به روسیه سرویس نده!

خود روسیه سالهاست یک شبکه مستقل به اسم Runet رو آزمایش می‌کنه، البته اینترنتی که برخلاف نسخه چینی اینترنت ملی، به اینترنت جهانی متصله. هر دو طرف ماجرا دارن بیشتر از همیشه مفهوم بی طرفی و جهانی بودن اینترنت رو نقض میکنن،به نظرم همه چیز داره به سمت شرقی-غربی سازی اینترنت میره!

FNd0LVMWQAA7mmt

منبع : آرش کریم بیگی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Amin ارسالی در

      تا سال دیگه خود ما هم اینترنت ایرانی یا همون ملی رو مجبوریم استفاده کنیم .

    • محمدی ارسالی در

      روسیه توان این را داشت و دارد که این جنگ را چهار روز ه تمام کند الان کشش داده معنی ضعیف بود ن ارتش روسیه نیست حدف از این اقدام چه است شاید تخلیه اوکراین باشد که مخالفان روسیه خود اتوماتیک کشور را خالی میکند استدلال من این است

    • وحید ارسالی در

      امان ازموجودات دوپا

    • مهدی ارسالی در

      اکراینی‌ها یادشون نرفته که چقدر مسلمانان بی گناه چچنی را جلو خانواده هاشون قتل عام کردند هیچکس تو دنیا صداش در نیامد چوب خدا صدا نداره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه