ارسال به دیگران پرینت

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

پرونده تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با توافق بین نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی و تعامل دولت با ۵۷.۴ درصد افزایش بسته شد و بر این اساس حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند ۶۷۲۵۰۰۰تومان تعیین شد و حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند ۶۳۰۷۰۰۰ تومان تعیین شد.

 دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت و گویی اعلام کرد: جلسه ۱۴ و نیم ساعت به طول انجامید که جامعه کارگری و کارفرمایی به جمع بندی رسیدند و یک خبر بسیار خوب برای جامعه کارگران داریم.

وی درباره میزان حداقل حقوق گفت: حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند ۶۷۲۵۰۰۰ (سال گذشته این رقم ۴۳۷۶۰۰۰ تومان بود) و حداقل حقوق یک کارگر با ۱ فرزند ۶۳۰۷۰۰۰ تعیین شد. (سال گذشته ۴۰۱۱۰۰۰ تومان بود)

همچنین کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

«حجت الله عبدالملکی» اعلام کرد: حداقل مزد ماهانه ۵۷.۴ افزایش پیدا کرد و با یک رشد خوبی را در دستمزد کارگران در سال آینده خواهیم داشیم.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مطلق کارگران ۹ درصد افزایش بیش از تورم خواهد بود گفت:عمده افزایش بر روی حداقل مزد بر مبنای کسورات است و برای تقویت مستمری کارگران اتفاق خوبی افتاده است و با افزایش درآمد کارگران ۲ اتفاق بر روی تولید می افتد.

وی اضافه کرد: بهره وری تولید افزایش پیدا خواهد کرد و کارگران انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت و با افزایش قدرت تقاضای موثر در اقتصاد هم بیشتر خواهد شد که به رونق تولید کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امسال با دقت به جمع بندی رسیدند و پیش از پایان سال دستمزد اعلام شد.

مطابق ماده ٤١ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر پایه نرخ تورم و سبد هزینه زندگی خانوار کارگری تعیین شود.

امسال سبد معیشت کارگران هشت میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی برای یک خانواده متوسط شهری ۳.۳ نفری برای سال ۱۴۰۱ نرخ‌گذاری شده است. همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤١,٤ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه