ارسال به دیگران پرینت

شخصیت شناسی

شخصیت شناسی از طریق تحلیل نقاشی: نقاشی شما شخصیت شما را فاش می کند!

روانشناسان بر این باورند که همانطور که همه ما امضای انحصاری خود را داریم، نقاشی‌های ما نیز به‌عنوان منابع اطلاعاتی منحصربه‌فردی هستند که چیزهای زیادی در مورد خود واقعی ما می‌گویند.

شخصیت شناسی از طریق تحلیل نقاشی: نقاشی شما شخصیت شما را فاش می کند!

هر فردی به روش خاص خود منحصر به فرد است. روانشناسان بر این باورند که همانطور که همه ما امضای انحصاری خود را داریم، نقاشی‌های ما نیز به‌عنوان منابع اطلاعاتی منحصربه‌فردی هستند که چیزهای زیادی در مورد خود واقعی ما می‌گویند. وقتی نقاشی می‌کشیم، ناخودآگاه ویژگی‌های شخصیتی اصلی خود را بر روی کاغذ نشان می‌دهیم. به همین دلیل است که این نقاشی های کوچک بسیار مهم هستند. خبرنامه از شما دعوت می کند تا با این تست شگفت انگیز، یعنی تست شخصیت شناسی از طریق نقاشی، کمی بیشتر در مورد خود واقعی، اطلاعات کسب کنید.

تست House-Tree-Person Test یک تکنیک فرافکنی است که برای تعیین ویژگی های شخصیتی اصلی فردی که آن را انجام می دهد طراحی شده است. اغلب در طول مصاحبه های شغلی و انواع مختلف ارزیابی ها استفاده می شود. یک خانه، یک درخت و یک شخص را بکشید. اکنون آماده شوید تا کشف کنید که نقاشی شما چه چیزی می تواند در مورد شخصیت شما بگوید.

چگونگی تحلیل نقاشی شما

ابعاد نقاشی نشان دهنده سطح عزت نفس و اعتماد به نفس شماست. ضربات و خطوط (فشارو استحکام آنها) نشان دهنده میزان عزم و احساس راحتی شما در طول یک فرآیند تصمیم گیری است. به عنوان مثال، اگر تمایل داشته باشید یک خط را دو بار بکشید، نشان دهنده ناامنی، نارضایتی و کمال گرایی خارج از کنترل است. وضوح بیانگر هماهنگی و انعطاف پذیری است.

تحلیل تصویر خانه

خانه نشان دهنده روابط خانوادگی است. چگونه خانه و زندگی خانوادگی را می بینید و تفسیر می کنید. در مورد احساس شما نسبت به ارزش های خانواده به طور کلی و خانواده به طور خاص چیزهای زیادی می گوید.

سقف: نمایانگر زندگی فکری، خیالی و معنوی است.

دودکش: زندگی عاطفی و جنسی. دود خارج شده از دودکش نماد تنش درونی است.

دیوارها: استحکام و نقاط قوت شخصیت شما.

در و پنجره: رابطه با دنیای اطراف، بافت اجتماعی، سطح یکپارچگی. به عنوان مثال، یک درب بسیار بزرگ نشان می دهد که شما بسیار وابسته هستید.

پیاده روها: باز بودن، دسترسی به زندگی خانوادگی صمیمی شما.

زمین: ثبات و تماس با واقعیت.

شخصیت شناسی از طریق نقاشی با توحه به تصویر درخت.

درخت نماد عمیق ترین و ناخودآگاه ترین جنبه های شخصیت شماست. این نشان دهنده چیزهایی است که معمولاً برای خود نگه می دارید.

تاج: ایده ها، افکار، خودپنداره. به عنوان مثال، تراکم تاج به طور مستقیم با بهره وری ذهنی مرتبط است.

شاخه ها: تماس های اجتماعی، آرزوها و سطح رضایت یا ناامیدی.

تنه: نشان دهنده احساس شما از خود، سالم بودن شخصیت شما است. اگر منحنی است، به این معنی است که شما انعطاف پذیر هستید و به راحتی سازگار هستید.

ریشه ها: مربوط به دنیای درونی ناخودآگاه و غریزی شما، آزمایش واقعیت و جهت گیری است.

زمین: تماس با واقعیت و ثبات. به عنوان مثال، فقدان آن بیانگر مشکلاتی در کنار آمدن با واقعیت است.

تصویر شخص

شخص معرف خودپنداره، خود ایده آل شماست. این نشان می دهد که نگرش شما نسبت به این دنیا چگونه زندگی اجتماعی و دنیای درونی شما در کنار هم وجود دارد.

سر: هوش، ارتباطات، تخیل، جامعه پذیری. به عنوان مثال، اگر سر بزرگتر از بدن است، به این معنی است که شما توانایی های فکری چشمگیری دارید.

مو: جنسیت، مردانگی، و شهوانی.

چشم: ارتباطات اجتماعی و درک شما از دنیای اطرافتان.

دهان: احساسات، تمایلات جنسی و ارتباط کلامی. اگر دهان روی عکس شما فقط یک خط مستقیم است، به این معنی است که شما از نظر کلامی پرخاشگر هستید.

بینی: نماد فالیک.

دستها: تأثیرپذیری، پرخاشگری.

گردن: کنترل تکانه.

بازوها: سازگاری و ادغام با دنیای اجتماعی.

پاها: تماس با واقعیت، پشتیبانی، ثبات و امنیت.

پاها: تمایلات جنسی و پرخاشگری.

منبع : خبر نما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه