ارسال به دیگران پرینت

حمله روسیه به اوکراین

آمریکا با درخواست لهستان موافقت نکرد

پس از گذشت ۱۴ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن نمی‌تواند از پیشنهاد لهستان برای ارسال جنگنده میگ ۲۹ به اوکراین حمایت کند.

 آمریکا با درخواست لهستان موافقت نکرد

پس از گذشت ۱۴ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن نمی‌تواند از پیشنهاد لهستان برای ارسال جنگنده میگ ۲۹ به اوکراین حمایت کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا درخواست کرده بود که از طریق لهستان جنگنده بگیرد، او حتی دیروز در جوابِ این که آیا فکر می‌کند جو بایدن می‌تواند کمک بیشتری کند، گفته بود: مطمئنم او کار بیشتری می‌تواند انجام دهد و دوست دارم باور کنم که او قادر به انجام این است.

اما حالا «جان کربی»سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که واشنگتن نمی‌تواند از پیشنهاد ارسال جنگنده میگ ۲۹ به اوکراین از طریق لهستان حمایت کند.

لهستان پیش‌تر در حال بررسی امکان ارسال هواپیماهای جنگی خود به اوکراین بود و از دولت آمریکا خواسته بود تا تضمین کند که جای خالی این هواپیماها را با جنگنده‌های آمریکایی پر خواهد کرد.

پس از گذشت ۱۴ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین که با فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفندماه با هدف دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور آغاز شد، درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین به چهاردهمین روز خود رسیده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند تروریست‌ها و شبه‌نظامیان مستقر در شرق سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.

چندی پیش دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است.

این در حالی است که آمریکا و غرب با وجود ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف و تحریم‌ها علیه روسیه، مدعی شده‌اند که در درگیری‌های اوکراین مداخله نخواهند کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) واردات نفت‌وگاز از روسیه را ممنوع کرد.

وزیر انرژی انگلیس نیز اعلام کرد که این کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را متوقف خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «اوپن دموکراسی» مهمترین هدف کشور‌ها از جنگ آفرینی، افزایش فروش سلاح است.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه