ارسال به دیگران پرینت

تروئیکای اروپا

صدور بیانیه مشترک از تروئیکای اروپاخطاب به آژانس درباره ایران

فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه مشترکی خطاب به آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران شدند.

 صدور بیانیه مشترک از تروئیکای اروپاخطاب به آژانس درباره ایران

فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه مشترکی خطاب به آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران شدند.

سایت دولت انگلیس گزارش داد: فرانسه انگلیس و آلمان در بیانیه مشترکی خطاب به آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره وظیفه ایران در عمل به تعهدات قانونی مطابق توافق پادمان‌های ان پی تی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «ما به طور کامل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای راستی آزمایی حرفه‌ای، مستقل و بی‌طرفانه تعهدات پادمانی ایران، و تلاش‌هایش برای شفاف‌سازی کامل اطلاعات مربوط به صحت و جامع بودن اعلامیه‌های ایران مطابق توافق پادمان‌های ان پی تی حمایت می‌کنیم. ما مجدداً بر اهمیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه دادن به کار ارزیابی همه اطلاعات مربوط به پادمان‌های موجود، مطابق با وظایفش تأکید می‌کنیم.»

تروئیکای اروپا از ایران خواستند اطلاعات، اسناد و پاسخ‌های معتبر فنی را که آژانس لازم می‌داند، بدون تأخیر ارائه کند، زیرا قانوناً موظف است این کار را انجام دهد.

این سه کشور اعلام کردند: «ما از ایران می‌خواهیم پروتکل الحاقی را دوباره اجرایی و تصویب کند. این یک گام مهم برای اعتماد سازی خواهد بود.»

فرانسه انگلیس و آلمان در این بیانیه تاکید کردند که آژانس باید بتواند وظیفه فنی خود را بدون فشار سیاسی انجام دهد و ما مثل همیشه به حفظ استقلال آژانس متعهد باقی می‌مانیم.

سه کشور اروپایی مذکور دیروز (سه‌شنبه) نیز در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با ابراز نگرانی از اینکه زمان کمی برای حصول توافق با ایران مانده است، خواستار تلاش همه طرف‌ها در مذاکرات وین شدند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در سفر به تهران با محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و درباره مسائل پادمانی گفتگو کردند.

حل و فصل موضوعات باقی مانده میان ایران و آژانس از گام‌های ضروری است که برای دستیابی به توافق در وین و احیای برجام باید برداشته شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      تو ذهن آدمی این سوال خطور می کنه که از میان انبوه کشورهای جهان چرا فقط سه کشور مثلاً ترویکای اروپا فضول هر معرکه ای هستند یا دیوار مارا کوتاه دیده اند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه