ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور

برنامه دولت برای هدایت نقدینگی به سمت تولید

رئیس جمهور گفت: ما به مردم قول دادیم بستر‌های اقتصادی را اصلاح کنیم و یکی از کار‌هایی که در دولت دنبال می‌شود، اصلاح بستر‌های فسادزا مانند صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی است.

 برنامه دولت برای هدایت نقدینگی به سمت تولید

رئیس جمهور گفت: ما به مردم قول دادیم بستر‌های اقتصادی را اصلاح کنیم و یکی از کار‌هایی که در دولت دنبال می‌شود، اصلاح بستر‌های فسادزا مانند صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی است.

رئیس جمهور گفت: ما به مردم قول دادیم بستر‌های اقتصادی را اصلاح کنیم و یکی از کار‌هایی که در دولت دنبال می‌شود، اصلاح بستر‌های فسادزا مانند صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی است.

سید ابراهیم رئیسی، سه‌شنبه در اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری با تأکید بر اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: چند سالی است که ایشان به درستی شعار سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند، زیرا تولید، مشکلات اقتصادی و بیکاری را رفع می‌کند و استقلال اقتصادی را در پی خواهد داشت. بستر‌های فسادزای صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی اصلاح شوند

رئیس جمهور، برنامه دولت را هدایت نقدینگی به سمت تولید اعلام کرد و افزود: اگر مدیریت نقدینگی به سمت تولید باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که این کار را دولت آغاز کرده است.

رئیسی به طرح‌های نیمه تمام در کشور نیز اشاره کرد و گفت: با ایجاد اعتماد و تضمین سود، بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در اتمام پروژه‌های نیمه تمام رغبت پیدا می‌کند.

افزایش سرمایه‌گذاری، یکی از لوازم رشد اقتصادی کشور

رئیس جمهور، یکی از لوازم رشد اقتصادی کشور را افزایش سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: معتقدیم نقش دولت، «هدایت»، «حمایت» و «نظارت» است و بخش خصوصی باید میدان‌دار سرمایه‌گذاری در کشور باشد، اما اشکال در اجرای اصل ۴۴ این بود که پس از واگذاری یک بنگاه اقتصادی به بخش خصوصی، کار را تمام شده می‌دانستند، در حالی که تازه، کار دولت برای توانمندسازی و نظارت بر بخش خصوصی آغاز می‌شود.

رئیسی، یکی دیگر از موانع رونق تولید را کندی صدور مجوز کسب و کار‌ها اعلام کرد و با تشریح اقدامات دولت در این باره، گفت: قانون، سال‌ها بر تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها تأکید داشت، اما در عمل چنین نبود. دولت سیزدهم به دنبال تکمیل درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای تسهیل در راه‌اندازی کسب و کارهاست که بخش عمده آن انجام شده است.

رئیس جمهور، اصلاح چرخه تأمین مالی را از دیگر اقدامات دولت برای رفع موانع تولید برشمرد و افزود: دولت برای ضابطه‌مند کردن زنجیره تأمین مالی، نظام تأمین مالی یکپارچه را برای همه بانک‌ها تعریف کرده است.

رئیسی، باز کردن فضای تجاری و ارتباط با زیرساخت‌های منطقه را از دیگر اقدامات دولت برای رفع موانع تولید در کشور برشمرد و گفت: پس از حضور در اجلاس شانگهای و اکو، ارتباط ما با کشور‌های منطقه و آسیایی متحول شده و تجارت با همسایگان و صادرات به این کشور‌ها به صورت محسوس افزایش یافته است.

رئیس جمهور، اظهار داشت: پیش از این، استانداران برای اجرای طرح‌ها در استان‌ها مطالبه‌گر بودند، اما در بودجه ۱۴۰۱ تقدیمی به مجلس، این موضوع برعکس شده است و دولت از استان‌ها مطالبه می‌کند؛ به این صورت که درآمد‌هایی مانند حق مالکانه معادن، فروش اموال مازاد دولت و دریافت مالیات بیش از میزان تعیین شده برای استان‌ها به صندوق پیشرفت و توسعه هر استان واریز می‌شود.

رئیسی با تأکید بر ضرورت از بین بردن دلالی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: باید نظارت بر چرخه تأمین و تولید تا مصرف کالا‌ها انجام شود و هم اکنون کنترل‌ها در حوزه معیشت و سفره مردم آغاز شده است و در بخش‌های دیگر نیز این کار انجام می‌شود.

رئیس جمهور با تأکید بر افزایش نظارت دولت بر ثبات قیمت کالا‌ها در بازار، افزود: ما به مردم قول دادیم بستر‌های اقتصادی را اصلاح کنیم و یکی از کار‌هایی که در دولت دنبال می‌شود، اصلاح بستر‌های فسادزا مانند صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی است.

به دنبال استقلال در تولید محصولات راهبردی کشاورزی و کالا‌های اساسی هستیم

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کشت بومی محصولات کشاورزی که در سبد کالا‌های اساسی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: با واردات کالا‌های اساسی، استقلال اقتصادی آسیب می‌بیند؛ بنابراین به دنبال استقلال در کشت، داشت و برداشت محصولات راهبردی کشاورزی و کالا‌های اساسی هستیم.

رئیس جمهور، مسائل فرهنگی را نیز یکی از دغدغه‌های اصلی دولت توصیف کرد و افزود: در کنار کار اقتصادی، مسائل فرهنگی را هم با جدیت دنبال می‌کنیم، زیرا تهدیدات فرهنگی بسیار زیاد است.

رئیسی به موضوع آزادسازی سواحل نیز اشاره کرد و گفت: سواحل آزاد شده باید مدیریت شوند و این فضا قرار است محیطی عمومی شده و با نشاط برای استفاده مردم باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و توجه جدی دولت به این موضوع، اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مصوبه در این زمینه داریم که وظایف ۲۶ دستگاه را مشخص کرده است و همه دستگاه‌ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رئیسی با تأکید بر ایجاد امید در میان مردم و جامعه، گفت: دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم است، اما در این دولت با شعار «ما می‌توانیم» به لطف خدا بارقه‌های امید و گشایش‌ها در مسائل اقتصادی ایجاد شده و با مهار نسبی کرونا، افزایش فروش نفت و رشد روابط اقتصادی با همسایگان، گشایش‌های اقتصادی جدیدی نیز در راه است.

رئیس جمهور در پایان، اظهار داشت: هر چه جلوتر می‌رویم، امیدمان به آینده بیشتر می‌شود و این فراتر از شعار، مبتنی بر واقعیات و اعتقاد ما است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه