ارسال به دیگران پرینت

ترکیه | نفت ایران | روسیه | تحریم

وزیر انرژی ترکیه: نمی توانیم واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم | نفت ایران باید به بازار برگردد

ترکیه پیش از تحریم ها به طور میانگین روزانه 200 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد./ وزیر انرژی ترکیه: جهان به نفت بیشتری نیاز دارد. باید از جایی بیاید، از ایالات متحده، از ونزوئلا، از ایران، عربستان سعودی، یا هر جایی که ما نیاز داریم."

وزیر انرژی ترکیه: نمی توانیم واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم |  نفت ایران باید به بازار برگردد

وزیر انرژی ترکیه گفته است کشورش نمی تواند در تحریم نفتی و گازی روسیه مشارکت کند، چون منبع تامین مطمئن و آماده ای برای جایگزینی انرژی وارداتی از روسیه ندارد.

 "آلپ ارسلان بایراکتار (بیرقدار)"، وزیر انرژی ترکیه روز سه‌شنبه گفت، ترکیه به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد و امیدوار است تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و عرضه‌های بیشتری برای تامین تقاضای جهانی به ارمغان بیاورد.

وی در سخنانی در حاشیه کنفرانس انرژی" CERAWeek" گفت: "ترکیه برای 45 درصد از تقاضای گاز طبیعی، 17 درصد نفت و 40 درصد بنزین خود به روسیه متکی است."

او افزود: "جهان به نفت بیشتری نیاز دارد. باید از جایی بیاید، از ایالات متحده، از ونزوئلا، از ایران، عربستان سعودی، یا هر جایی که ما نیاز داریم."

 

بایراکتار گفت ترکیه نمی تواند به راحتی خرید نفت خود از روسیه را از جاهای دیگر جایگزین کند و افزود: "آنها تامین کنندگان قدیمی و قابل اعتماد بوده اند."

 

ترکیه پیش از اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، روزانه حدود 200 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کرد، اما از زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام در زمان ترامپ و اعمال تحریم های نفتی علیه ایران، واردات نفت از ایران را قطع کرده است.

 

وزیر انرژی ترکیه در این باره گفت: " (با تحریم های ترامپ علیه ایران) ما واردات خود از ایران را به صفر رساندیم و اکنون نمی‌توانیم اختلال دیگری این بار در حوزه واردات انرژی از روسیه داشته باشیم."

[وزیر انرژی ترکیه: نمی توانیم واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم/ نفت ایران باید به بازار برگردد]

 

ترکیه امیدوار است واشنگتن و تهران به زودی به توافقی در جهت احیا برجام دست یابند.

 

بایراکتار در این باره گفت: "امیدوارم این مساله ایران به زودی حل شود. چون در آن صورت کنار آمدن با مشکل تامین انرژی برای ما بسیار آسان تر خواهد بود."

 

 

 

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه