ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات وین | پرونده هسته‌ای ایران | مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا | کرونا

احیای برجام نیازی به مصوبه مجلس ندارد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: احیای مجدد برجام نیازی به تائید مجلس ندارد اما پارلمان یک قانونی دارد به اسم «اقدام راهبردی در برابر تحریم‌ها» و همان‌طور که مجلسی‌ها بیان می‌کنند قصد دارند توافقی که احیا می‌شود را با معیارهایی که در این قانون آمده تطبیق دهند.

احیای برجام نیازی به مصوبه مجلس ندارد

محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به مذاکرات میان ایران و 1+5 و مسأله قانون راهبردی مجلس که بهانه‌ای برای برخی از نمایندگان جهت مخالفت با تلاش‌های صورت گرفته در وین شده است،  تاکید کرد: به نظر می‌رسد پس از آن که ما دست برتر را در غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم به دست آوردیم آمریکایی‌ها به دنبال توافق هستند و می‌دانند توافق با جمهوری اسلامی ایران به نفعشان است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اروپایی‌ها هم بارها اعلام کردند که توافق برجام امنیت آنها را تقریباً تضمین می‌کند، از این رو امروز با توجه به این‌که این توافق معلق شده و بحث امنیتی اروپائیان هم به نوعی معلق است، مخصوصا بعد از اتفاقات اوکراین، یک نوع اشتیاق را در طرف‌های مقابل برای رسیدن به توافق می‌بینیم. البته جمهوری اسلامی هم تمایل خوبی برای توافق دارد.

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی و مردم باید نگاه کنند منافع ملی‌شان در چه زمانی به کدام طرف می‌رود و به چه چیزی اقتضا دارد، گفت: در عالم سیاست هیچ کشوری نمی‌تواند دوست و دشمن دائمی باشد، بنابراین باید مشاهده کنیم آن توافقی که منافع ما را تامین کند چیست، حال با هر کسی که شد با رعایت معیارهایی که داریم باید صورت گیرد.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه