ارسال به دیگران پرینت

با شدت گرفتن آتش جنگ در اوکراین؛

ورود بیش از پانصد هزار پناهجو به اتحادیه اروپا

همزمان با افزایش ورود پناهندگان اوکراینی به کشور‌های مجاور، سازمان ملل از خروج بیش از پانصد هزار نفر از اوکراین خبر داد.

ورود بیش از پانصد هزار پناهجو به اتحادیه اروپا

شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی آورده است:، سازمان ملل اعلام کرد بیش از نیم میلیون نفر اوکراین را ترک کرده اند که نیمی از آن‌ها به لهستان فرار کرده اند. بیش از ۸۵ هزار پناهجو هم با عبور از مرز‌ها وارد مجارستان شده اند. دولت مجارستان تصمیم دارد بر خلاف دیگر مهاجران، از این افراد به صورت موقت حمایت کند. سازمان ملل همچنین از ورود بیش از ۳۶ هزار پناهنده اوکراینی به مولداوی، ۳۳ هزار نفر به رومانی، ۳۰ هزار نفر به اسلواکی و بیش از سیصد نفر به بلاروس خبر داده است.

«لور طه السید» گزارشگر العالم در ادامه گزارش خود می‌افزاید: اتحادیه اروپا تصمیم دارد بر اساس طرح موسوم به حمایت از پناهندگان، تا حداکثر سه سال به آن‌ها حق اقامت و کار در کشور‌های این اتحادیه بدهد.

وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا به اتفاق آراء طرحی را برای حمایت موقت از اوکراینی‌های فراری از جنگ که ممکن است تعداد آن‌ها به چند میلیون نفر برسد، تصویب کردند. وزرا در نشست فوق العاده خود، استفاده از تبصره سال ۲۰۰۱ را تصویب کردند که به پناهجویان امکان می‌دهد تا سه سال در کشور‌های اتحادیه اروپا بمانند و در آنجا کار کنند.

«جانز لیناریچ» کمیسر اروپا در امور اداره بحران‌ها گفت: در صورتی که جنگ ادامه پیدا کند، پیش بینی می‌شود تعداد پناهندگان به هفت میلیون نفر برسد. ما شاهد بحرانی هستیم که ممکن است به بزرگترین بحران انسانی در قاره اروپا تبدیل شود.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه